Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
18 kunder. 135 studenter. Nu startar examensprojekt 2018!
Årets examensprojekt är igång! Med 18 kunder, lika många utmaningar och arbetsteam, samt en handfull sylvassa handledare kickar Berghs igång studenternas största utmaning i sin utbildning: examensprojekten. De här utmaningarna ska studenterna sätta tänderna i 2018.
Bland årets uppdragsgivare till examensprojekten på Berghs märks en bred blandning och en variation av företag. Stora, mindre, startups och välgörenhetsorganisationer har vänt sig till skolan för att under åtta veckor få arbeta tillsammans med en mix av kompetenser från Berghs heltidsprogram.
Varje grupp består av en mix av kompetenser från Berghs heltidsprogram som under våren bildar en minibyrå och tillsammans med sina handledare arbetar dedikerat för att lösa företagets utmaningar.
Här är 2018 års uppdragsgivare.
1. Sigr - ett cykelvarumärke som startat i Umeå. Uppdraget till studentgruppen ligger inom ramarna för grafisk profil och kommunikationsstrategi.
Handledare: Viktor Björk, Strategic Partnerships på Wrapp
2. Net-on-Net. Uppdraget till studentgruppen handlar om att skapa go-to-market-strategi för sina egna varumärken.
Handledare: Joakim Söderqvist, Creative Director på Vinter.
3. SF Kids Play. Uppdraget handlar om att positionera SF Kids och playtjänsten på marknaden för streamingtjänster.
Handledare: Maria Fabricius, Creative Director & Founder på Number 10.
4. Säljarnas Riksförbund. Uppdraget handlar om att föryngra och aktivera medlemsbasen.
Handledare: Martin Stadhammar, Creative Director på Berntzon Bylund.
5. ActionAid. Uppdraget är att ta fram ett attraktivt givarkoncept, förhoppningsvis något som är banbrytande för hela branschen och därmed har ett inbyggt pr/nyhetsvärde
Handledare: Charlotta Rydholm, Enabler & Founder på Tobegin.
6. HL. Uppdraget till studenterna handlar om att förändra position med hållbarhetsfokus.
Handledare: Markus Björk, Strategic Planner på Brindfors
7. Casumo. Uppdraget till studentgruppen är att skapa en internationell employer branding-kampanj.
Handledare: Agnes Stenberg-Schentz, Art Director på Forsman & Bodenfors
8. Universitets- och högskolerådet. Uppdraget handlar om att öka kännedom om Erasmus och att få fler människor att välja att plugga utomlands.
Handledare: Sophia Wood, Graphic Designer & Owner, Studio SW
9. Axis. Uppdraget till studenterna handlar om att genom kundresa förstärka företagets presentation av erbjudanden.
Handledare: Stefan Trolle Lindros, designer/strategist på Trolle Lindros AB
10. Dustin. Uppdraget handlar om att positionera och skapa tydligare nisch på marknaden.
Handledare, Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter.
11. Utbildningsradion, UR. Uppdraget handlar om att fler unga ska känna att UR bryr sig, och ger dem en röst i samhället.
Handledare: Ann Ystén, CEO på Perfect Fools.
12. Medlearn. Uppdraget handlar om att lansera Medlearn i Norge samt att stärka identiteten hos varumärket på marknaden.
Handledare: Christina Knight, Creative Director på UKnight.
13. Folksam. Uppdraget handlar om att kommunicera anledningar att spara långsiktigt till målgruppen.
Handledare: Jeremy Phang, Art Director Åkestam Holst.
14. Ålö / Quicke. Uppdraget handlar om att nå lantbrukare i den yngre generationen, millennials.
Handledare: Mandarva Stenborg, PR & Communication Manager, Peak Performance
15. BioGaia. Uppdraget handlar om kommunikationskoncept för lansering på svenska marknaden.
Handledare: Lotta Mårlind, Creative Director på Teenage Engineering
16. Interoc/Rexhusen Västergård. Uppdraget handlar om att hitta målgrupp och skapa kommunikationsstrategi.
Handledare: Geta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg på Brand Fans.
17. Semcon. Uppdraget handlar om employer branding och att öka attraktivitet till varumärket.
Handledare: Karin Setraeus, strategikonsult.
18. Djurskyddet Sverige. Uppdraget är att stärka varumärket och skapa kommunikationsstrategi.
Handledare: Desiré Engström, Copywriter på Åkestam Holst.