Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
18 nya kunder till Berghs när årets examensprojekt drar igång
Under april och maj kommer Berghs studenter att ta sig an utmaningar från företag och organisationer som vill utforska nya kommunikationslösningar. Uppdragen innefattar allt från positioneringsarbete, lansering av nya tjänster, kommunicera med breddad målgrupp till att ta fram en helt ny kommunikationsstrategi! 125 taggade studenter sätter idag igång med arbetet.
Berghs har satt ihop 18 arbetsgrupper som under sex veckor framöver ska ta fram innovativa lösningar. Grupperna består av studenter från heltidsprogrammen Strategisk kommunikation, Public Relations, Digital strateg/Digital kreatör, Communication Design och Art Director/Copywriter. De företag som väljer att jobba med Berghs vill skapa förändring genom att delta i en kreativ process ihop med studenterna.
Företagen som tagit in Berghs som kommunikationspartner 2019 är:
- Stadium
- Booli
- Plan International
- TicTac
- Bröstcancerförbundet
- Fixael.nu
- Carnegie fonder
- Urban Tribes
- Just Football
- En Svensk Klassiker
- Gazella
- Norrenergi
- Aditro logistics
- Dollarstore
- Snusbolaget
- Södertälje kommun
- Stadium Sports Camp
- Wise Professionals
Kolla in tidigare års examensprojekt!
Relaterade artiklar
SJ om examensprojekt 2017: vi har en tuff resa framför oss!
Maria Cederlund arbetar med marknadskommunikation för ett av Sveriges mest kända - och kanske mest omdiskuterade - varumärken.
18 kunder. 135 studenter. Nu startar examensprojekt 2018!
Årets examensprojekt är igång!
Stadium tar hjälp av Berghsstudenter i sitt hållbarhetsarbete
Stadium lägger mycket resurser på sitt hållbarhetsarbete och detta är ett område som de nu vill satsa ännu mer på.