Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
21 företag redo att utmanas av Berghs studenter
I veckan började Berghs heltidsstudenter arbeta med sina examensprojekt! Studenterna har delats in i 21 arbetsgrupper och kommer 6 veckor framöver att utforska nya kommunikationslösningar för olika företag.
Då var det dags för studenternas stora examensprojekt, som är avslutningen på deras heltidsprogram på Berghs. I år är det 21 företag, stora som små och från olika branscher, som har vänt sig till skolan för att få innovativa och kreativa idéer för sin kommunikation. Under 6 veckor kommer studenterna att jobba i team, sammansatta från alla kompetensområden (
Här är årets uppdragsgivare och handledare:
SJ – engagera och involvera medarbetare i ett samordnat och automatiserat stöd för trafikkommunikation.
Almi – nå ut och attrahera fler kvinnor att driva företag, och öka andelen kvinnor bland Almis företag.
Handledare: Johanna Johansson
Norges Ambassad & Norsk-Svenska Handelskammaren – skapa en kommunikativ
plattform för ökad kännedom om samtida Norge.
Handledare: Åsa Marklund
Hotel Tylösand – den kommunikativa utmaningen innehåller både produkt- och tjänsteutveckling samt kommunikation.
Handledare: Jasmin Yaya
Vår Gård Saltsjöbaden – skapa strategi- och varumärkesplattform för breddning av erbjudandet och positionsförflyttning.
Handledare: Sofie Clason
IKEA – stärka positionen kring kvalitet och hållbarhet genom att kommunicera demokratisk design.
Handledare: Roshanak Fatahian
Telenor – utveckla kommunikationskoncept och aktivering som lockar till besök i butik.
Handledare: Frida Morberg
We_change – positionera sig som den ledande och mest trovärdiga hållbarhetsaktören på gymnasienivå.
Handledare: Caroline Lidman
Vattenfall – förstärka positionen genom sociala kanaler och engagera målgruppen till aktiva val av elbolag.
Handledare: Jonathan Hise Kaldma
Interoc AB – positioneringsarbete och övergripande kommunikationsstrategi.
Handledare: Lisa Walder
Interflora – positioneringsarbete och framtagande av kampanj för nytt koncept.
Handledare: Johanna Karlsson
Philips – stärka premiumpositionen genom ny kommunikationsstrategi i syfte att nå nya användare.
Handledare: Fredrik Manuel Persson
Ecpat – minska det psykiska lidandet för barn och unga vars bilder och filmer spridits på nätet utom deras kontroll.
Handledare: Nicole Kavander
Heat & Rescue – en startup som behöver paketera sin produkt, ta fram kreativt koncept och kanalstrategi.
Handledare: Sevgi Camuz
En Svensk Klassiker – konceptualisera 50-årsjubileumet och positionera sig inom ”hälsosamt samhälle”.
Handledare: Stefan Trolle Lindros
Arlanda Express – öka kännedom och marknadsandel bland inresande från utlandet och olika delar av Sverige.
Handledare: Carl – Johan Mölstad
Lidl Sverige – positioneringsarbete med hållbarhetsfokus för att stärka relation till befintliga samt nya målgrupper.
Handledare: Lamin Sonko
Scouterna – förändra position kring ”unga gör världen bättre”, i form av julkampanj.
Handledare: Hanna Axelryd
Eurocommercial Properties – skapa kommunikativa koncept för sociala medier för ett antal köpcentrum i syfte att stärka lokal kundrelation.
Kavli AB – stärka varumärkespositionen genom kommunikation kring att välgörenhet är grunden för verksamheten.
Handledare: Rick
LRF Media – förstärka sin hållbara positioneringen genom förtydligad innehållsstrategi och visualisering.
Handledare: Kar
Relaterade artiklar
Berghsstudenter i lyckat examensprojekt för Bröstcancerförbundet
Under oktober månad pratades det mycket om Bröstcancerförbundets kampanj "Rösten för brösten" som synts både i förtjänade, köpta och egna kanaler.
Oscar, Anton & Ando fick jobb genom sitt examensprojekt
Berghsstudenterna Oscar Carlgren, Anton Molund & Ando Wikström hamnade alla i samma examensprojektgrupp under deras studietid och fick då nikotinföretaget Haypp Group som uppdragsgivare.
5 fördelar med att vara uppdragsgivare i ett examensprojekt
Varje vår får studenterna nyttja sina färdigheter till nytänkande lösningar. Ditt företag kan bli deras uppdragsgivare!