Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
25 000 post-its täckte Nordic Light Hotel
En torsdagskväll i februari var det dags. Berghs diplomklass Interactive Communication ställde ut sitt projekt ”25K” på Nordic Light Hotel. Utställningen klädde delar av hotell-lobbyn helt i post-it-lappar och lockade över 500 besökare.
- Vi har levt med projektet så länge att det knappast gick att fatta att vi är klara med den här delen. Jag gick runt som i ett vakuum. Det mest glädjande var att se folk stå och läsa våra idéer, skratta, fundera, diskutera om allt vårt hårda arbete, säger Philip Bratt.
Utställningen var även första tillfället för de kunder som deltar i projektet att se vad studenterna åstadkommit. Tio kunder har fått 2 500 idéer var från studenterna, och de var imponerade av vad de såg:
- Vi är helt golvade! Det var en riktig kick att få 2 500 smarta, knäppa, bra och kreativa idéer serverade på färgglada lappar och det har verkligen inspirerat oss. Vi kommer att gå vidare med flera av förslagen på något sätt, säger Maria Ekelund, kommunikationschef på .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur).
Nu går projektet in i nästa fas. Den 25 februari ska kunderna ha valt ut en av de 2 500 idéerna som producerats för dem, som studenterna sedan ska utveckla till ett helt koncept. Sedan bjuds studenterna in för att pitcha sina idéer till företagen.
- Det ska bli väldigt spännande att se vilka idéer som väljs ut så vi kan sätta i gång och jobba igen. Vår förhoppning är att flera av koncepten ska göras ut på riktigt, säger Fredrick Lewandowski från klassen.