5 kurser för den kreativa
Har du känsla för färg och form? Älskar du att jobba med storytelling eller drömmer du om att skapa visuell och slagkraftig kommunikation? Då har vi goda nyheter, Berghs kursutbud erbjuder många kreativa kurser och här har vi valt ut fem favoriter.
Copywriting
Som Copywriter är din uppgift att få dina läsare att tänka, känna eller göra något. Det kan handla om att bygga ett företags varumärke, ändra en målgrupps beteende eller öka försäljningen av en produkt. Som Copywriter har du stor nytta av kreativ förmåga och personliga idéer, därför tillämpar kurserna ”learning by doing”. Det bästa av allt? Copywriting finns för både nybörjare och den mer erfarna skribenten + du kan läsa både på kvällstid och på distans!
Foto
Idag är alla fotografer! Vill du lära dig mer om kamerans funktioner, hur man använder ljus och grunderna i bildbehandling och bildkommunikation? Då är detta din drömkurs! Du kommer att få inspirerande uppgifter för att prova på det du har lärt dig i praktiken. När kursen är slut har du en bild av hur du kan arbeta med fotografi och en uppfattning om hur du vill använda foto i en framtida yrkesroll. Låter det för bra för att vara sant? Det är det inte.
Grafisk design
Grafisk design är ett område inom visuell kommunikation som är under ständig utveckling. Du som är nyfiken på hur det är att jobba som visuell designer kan ta ditt första steg med den här introduktionskursen! Den kretsar kring lösningen av olika sorters kommunikativa utmaningar: från strategi, koncept och idé till applicering av design i olika syften och ytor, både analoga och digitala. Låter kul, eller hur? Det finns även kurser i grafisk design för dig som är lite mer erfaren, då kan du kolla in den här kursen.
Illustration
I kursen Illustration får du som vill bli illustratör lära dig att använda dina kreativa uttryck för att arbeta med kommunikation! Vi utgår ifrån din egen unika stil och ger dig de praktiska och teoretiska kunskaperna som behövs för att du ska kunna stärka ditt varumärke och inte minst – arbeta konceptuellt och gentemot kund. Hurra vad skoj!
Social Video
Att behärska video i sociala medier idag kan jämföras med att ha en superkaft. Nästan iallafall. I den här kursen får du lära dig allt från arbetsflödet till idé, manus, storyboard, ljus, filmning, ljudupptagning, post-production och publicering/distribution av film i sociala kanaler. Och nej, du behöver ingen avancerad eller snordyr kamera, ta med dig din iPhone och kolla in kursen Social Video.
Se hela Berghs kursutbud. Och här hittar du 5 tips för att hitta rätt kurs
Relaterade artiklar
Ta ut svängarna med 3D-design
Hur kommer du i gång med att addera 3D till ditt arbetsflöde? Fredrik Forrest och Martin Löfqvist berättar om ämnets utmaningar och möjligheter.
Kursen förändrade Tobias sätt att jobba med AI
Tobias Wright är copywriter på Steamery. Han har gått två kurser i copywriting. Här berättar Tobias om sitt jobb och de lärorika dagarna på Berghs.
Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden.