5 kurser för dig som vill bli mer strategisk
Tycker du om att jobba långsiktigt? Är du duktig på att se saker ur ett större perspektiv och en hejare på planering? Vill du ta dig an en mer strategisk roll? Då tycker vi att du ska botanisera i vårt utbud av strategiska kurser.
Varumärkespositionering och strategi (Dagtid/Stockholm)
Hur positionerar man varumärken för att lyckas i en alltmer fragmenterad värld där digitala och sociala medier är dominerande? Den här kursen vänder sig till dig som vill arbeta mer varumärkesdrivet för att bli framgångsrik i ett digitalt och alltmer komplext kommunikationslandskap.
Strategisk kommunikation och PR (Kvällstid/Stockholm)
Det här är en kurs för dig som vill bygga på och spetsa din kompetens inom strategisk kommunikation och PR. Kursen ger dig både teoretisk och praktisk kunskap, från strategi till genomförande.
Varumärkes- och affärsstrategi (Distans)
Tycker du att det är svårt att få gehör för att alla i din organisation behöver tänka varumärke idag och se till helheten och inte bara sin del av affären? Eller vill du snabbt göra en förflyttning av varumärket för att kunna möta nya behov och beteenden men vet inte riktigt hur? Då är det här en kurs för dig!
Insiktsdriven strategi (Distans)
Behöver du bli mer träffsäker i ditt kommunikationsarbete? Är du intresserad av människors drivkrafter och varför viss kommunikation når fram och fungerar? Då är det här en kurs för dig.
Strategisk marknadsföring (Dagtid/Stockholm)
Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper inom varumärkes- och kommunikationsstrategi. Du får verktyg som hjälper dig att arbeta mer strategiskt för att skapa starka varumärken samt planera för aktiviteter och kommunikationsinsatser som stärker verksamheten och erbjudandet.
Se alla strategiska kurser och hela Berghs kursutbud.
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs hos oss.
Relaterade artiklar
Negin fyllde på med kunskap hon kunde använda direkt
Negin Nazerian är kommunikationsstrateg på Energimarknadsinspektionen. Här berättar hon om studietiden, sitt jobb och vinsten i att gå på Berghs.
Employer Branding – en nödvändig del av företagets strategi
Emil Adén, Sverigechef på Universum, ger exempel på varumärken som jobbar bra med Employer Branding och berättar mer om sin kurs.
Kursen stärkte Lisas kunskaper om insiktsdriven kommunikation
"Kursen Insiktsdriven strategi har gjort mig bättre på att analysera data, ta fram relevant fakta och jag har också en bättre dialog med kreatörer", säger Lisa Lönnberg som jobbar på SEB i Stockholm.