Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

5 tips om Growth Marketing från Berghs studenter

Är du intresserad av att plugga Growth Marketing på Berghs? Programmet är det nyaste tillskottet bland Berghs heltids­utbildningar. Årets studenter närmar sig examinering och är snart ute i arbetslivet. Här berättar de vad de tar med sig från utbildningen och tipsar dig som är blivande Growth Marketing-student om do's and don'ts.

Skrivet av Adam Horne
Mars 26, 2020

                       Samir Selbi
– Mina bästa tips är att vara mottaglig för olika perspektiv, förstå sig på vilka mål en strävar efter och bara kasta ut sig i det okända. Ett svar är inte korrekt för alla målgrupper, och för att få ett 360-perspektiv på slutkunden behöver man grotta in sig i olika data och utforska olika infallsvinklar för att kunna möta deras behov.

                       Jessica Vernberg
– Mitt bästa tips är att ta vara på tiden och utnyttja alla de tillfällen och resurser som Berghs erbjuder. Sätt din egen agenda och försök att sticka ut från mängden så mycket som möjligt, vare sig det är genom att våga prata inför nya ansikten eller genom att hitta en mentor som kan hjälpa dig nå dina karriärsmål. Min bästa upplevelse, och den bedrift jag än idag är stoltast över på Berghs, är när jag pitchade på scenen i      aulan framför hela skolan, efter bara två veckor på programmet!

                       Jennifer Bonér
– För att du ska ta vara på tiden så mycket du kan, ställ frågor och var inte rädd för att göra fel. Growth Marketing handlar ju mycket om att testa, göra om och lära sig. Försök tänka så om dig och ditt lärande också. GM-programmet var mitt i prick för mig. Jag älskar kombinationen av att jobba med data och få vara kreativ i det.

                       Freja Jonsson Blomberg
– Det bästa är att det är en så bred utbildning. Har man tidigare arbetserfarenhet passar den perfekt! Det sämsta är att den bara är ett år lång, hade gärna gått djupare och övat mer på en del kurser!

Natalie Forslind
– Något jag lärt mig på Growth Marketing programmet är hur man med hjälp av data kan man skapa kommunikation som leder till tillväxt. En sak som är fantastiskt med GM är att vi får träffa så många i branschen.  Vi har fått jobba i verktyg som Google Tag Manager, Google Analytics, Hotjar, SEMrush, Google Ads och Facebook business manager med riktiga kunder. Growth Marketing är en bra blandning av att jobba kreativt och analytiskt.