Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
50 dagar av kommunikation, employer branding och en och annan gif
Det är högt tryck här på Sveavägen 34. Nu är det ungefär en vecka sedan examensarbetet drog igång och grupperna har slängt sig ut på öppet hav. En av dem har valt att blogga om de 10 intensiva veckor de står inför och dela med sig att sina framgångar, motgångar och fun facts.
Gruppen är en salig blandning av strateger och kreatörer som har fått Academic Works dotterbolag Communication som kund och kallar därför sin blogg för “50 days of Communication”.
"Det som är spännande med att ha Communication som uppdragsgivare är att vi får chansen att gräva djupare i Employer Branding" säger Malin Erkander, Marknadskommunikation, som själv skrev sin C-uppsats om just det ämnet.
"I bloggen vill vi ge läsarna en djupare förståelse för våra olika discipliner här på Berghs, lyfta vikten av Employer Branding och förhoppningsvis vara anledningen till ett och annat fnitter. Allt det här kommer vi mixa ihop med andras röster från branschen, våra egna tankar och någon GIF då och då" säger Lisa Wirenfelt, Strategisk Kommunikation och PR.
"Communication jobbar med att hjälpa företag att attrahera rätt typ av arbetssökande och vi känner att det är en spännande utmaning för oss. Att dyka ner i en bransch som har stått relativt still i sin marknadsföring och att jobba med en kund som vågar sätta sig front-row kan ju inte bli annat än grymt" säger Adam Chaszczynski, Produktionsledning.
Resultatet av studenternas arbete med examensprojekten presenteras på Berghs slututställning 24-25 maj.