Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Årets största pitch
Den 26 november presenterade reklamarna sina hittills största pitchar för en jury. De har själva fått identifiera ett varumärke som de anser behöver hjälp med någonting, företagen som hamnade i fokus var Beckers, Anamma, Urban Ears, RFSU, Plantagen och Gul & Blå.
Under sex veckor har studenter från heltidsutbildningen Reklam - art director/copywriter jobbat med projektet. De har gjort allt från research och målgruppsanalys, till att ta fram ett kreativt kommunikationskoncept som ska lösa den problematik de identifierade från början. Arbetsprocessen har varit självgående med handledning och avstämning med före detta studenter som idag arbetar på Åkestam Holst.
Vill du läsa på Berghs?
Våra heltidsprogram omfattar allt från Grafisk design till Digital strategi.
Gå till programmenDet är fjärde året i rad denna kurs går och fungerar som ett eldprov inför examensprojekten i vår.
Redan på morgonen var studenterna och juryn bänkade i aulan, redo för vad som komma skall. Klockan nio gick startskottet och första gruppen var inte sena att inta scenen. Förmiddagen bjöd på kreativa lösningar bestående av en blandning mellan skratt och allvar.