Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Årets studentbyrå sätter igång!

berghs studentbyra slututstallning

Studentbyrån är tillsatt och arbetet inför slututställningen har börjat. Tolv studenter från de olika utbildningarna ska arbeta med varumärket Berghs och tillsammans ta fram ett koncept för att sedan genomföra utställningen. Årets tema är Make it matter!

"I en värld där alla kommunicerar krävs kunskap om kommunikation för att nå ut och engagera. 2014 års tema för slututställningen är addera. Addera värde för att förtydliga och skapa mervärde. Make it matter. Med Berghs slututställning vill vi visa upp stark kommunikation som berör och skapar mervärde för 18 varumärken" säger Åsa Marklund, Varumärkeschef och uppdragsgivare för slututställningen på Berghs.

Studentbyrån kickstartade i slutet av januari och arbetet är redan i gång:

"Den största utmaningen blir tid, att få tiden att räcka till det vi i Studentbyrån vill göra. Just nu befinner vi oss i planningsfasen, det går bra och jag tror att vi har något spännande på gång", säger Sofia Axelsson, strategisk projektledare och planner i Studentbyrån.

Förväntningar på ett toppresultat är höga både från skolan och Studentbyråns medlemmar:

"Jag hoppas att vi tillsammans i Studentbyrån kan åstadkomma något som sätter tonen för hur vi på riktigt kan addera värde genom kommunikation, samtidigt som det peppar både studenterna och skolan från start till mål. Och hur resultatet än blir, förväntar jag mig att det blir något alla kommer minnas" resonerar Mikael Hörnaeus, digital kreatör.

Förutom att hitta ett klockrent koncept som går hem vill årets studentbyrå satsa extra mycket på internkommunikation:

"Vi vill att alla på skolan ska känna sig engagerade och vara stolta över det vi presenterar i maj’’ säger Klaudia Eriksson, kommunikatör i Studentbyrån.

Årets slututställning går av stapeln den 22 maj. Då visar 150 studenter upp sina examensprojekt inom design & kommunikation. Även i år kommer Studentbyrån att vägledas av konsulter från Prime Pr.
Studentbyrån 2014 består av:

Kim Carlos Rehn, Grafisk formgivare, Mikael Hörnaeus, Digital kreatör, Klaudia Eriksson, Pr-strateg, Fredrik Nathorst-Westfelt, Art Director, Astrid Holm, Copywriter, Leo Holte, Produktionsledare, Klara Höök, Pr-strateg, Tonje Halvorsen, Grafisk formgivare, Pia Hansson, Produktionsledare, Sandra Engström, Digital kreatör, Fanny Lövenheim, Strategisk projektledare/ Planner, Sofia Axelsson, Strategisk projektledare/ Planner, Anton Renström, Berghs koordinator