Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs avslutning 2011
På självaste avslutningsdagen bjöds det på bästa tänkbara väder. Inne på Berghs dukades ateljén upp och gjordes fin med kandelabrar och blommor och till kvällen fylldes huset av våra heltidsstudenter och medarbetare. På plats på Berghs var också de stipendieutdelare som ville uppmärksamma några av våra studenter särskilt.
Vandringspris 2011
Kvällens vandringspris för att under året på Berghs skapat Tribe-känsla gick till Radio Berghs! Priset som delades ut var en grå väst från Pär Lagers stora samling.
Radio Berghs: Tobias Bergenwall, Johannes Hobohm, Maria Lodenborg och André Pehrsson. Saknas på bild, Fredrik Wikingsson.
Årets Napp (stipendium från Pirayaklubben & Blomquist & Co)
Från Nätverket Piraya och Blomquist & co kom Ellen Bülow och Anna Odengard för att dela ut årets napp till en av våra produktionsledare.
Jesper Månsson, Produktionsledning – operativ projektledning, tilldelades Pirayas stipendium 2011.
Årets talang i Strategisk kommunikation och pr
Kaj Frick från PRECIS delade ut stipendiet och mottagaren av det blev Louise Ljungberg i klassen Strategisk kommunikation och pr.
Sveriges Annonsörers stipendium
Tobias Eltell, Sveriges Annonsörer, delade ut stipenium till Lars Lundberg i klassen Marknadskommunikation.
You Can, Scholarship in Graphic Design från Canon
Stipendiet delas ut till en student i årkurs 1 och en i årskurs 2. Stipendiaten i årskurs 1 får ett diplom och en Canon-produkt. Stipendiaten i årskurs 2 får ett diplom och 10 000 kr. På bild, Richard Feldéus, Berghs och Paul La Copie, Canon.
Vinnare i årskurs 2: Richard Feldéus, Grafisk design
Vinnare i årskurs 1: Oskar Wettergren, Grafisk design
Järnkoppar för bästa kommunikationsprojekt 2011 gick till Försvarsmakten
Handledare: Ann Westfelt
Richard Andersson, Interactive Communication
Lars Lundberg, Marknadskommunikation
Sarah Nilsson, Marknadskommunikation
Amanda Wredmark, Produktionsledning - operativ projektledning
Magnus Winqvist, Reklam - Copywriter
Stefan Norrmann, Reklam - Copywriter
Oskar Skott, Reklam - Art Director
Edit Brunner, Strategisk kommunikation och pr
Silverkoppar för bästa kommunikationsprojekt 2011 gick till Europeiska
Handledare: Åsa Myrdal Bratt
Johan Ranstam, Interactive Communication
Elie Kellermann, Marknadskommunikation
Julia Klahr, Marknadskommunikation
Carina Åberg, Produktionsledning - operativ projektledning
Agnes Stenberg-Schentz, Reklam - Art Director
Karin Andén, Strategisk kommunikation och pr
Guldkoppar för bästa kommunikationsprojekt 2011 gick till TV 11
Tobias Lundqvist, Interactive Communication
Eric Karlshammar, Marknadskommunikation
Josefin Reinebo, Produktionsledning - operativ projektledning
Joakim Hanspers, Reklam - Copywriter
Jonatan Fast, Strategisk kommunikation och pr
Sofie Segerborg, Strategisk kommunikation och pr
Titankoppar 2011 gick till Studentbyrån för deras arbete med Berghs Exhibition 2011
Marknadskommunikation: Monika Lindquist och Johan Rude
Strategisk kommunikation och pr: Sedir Ajeenah och Louise Ljungberg
Produktionsledning - operativ projektledning: Linda Brockman, Sofie Norrmén och Maria Fager
Interactive Communication: Carl Wetzenstein, Emma Laggar
Grafisk Design: Madelene Hansson, Dag Forsberg och Johan Bergman
Reklam - art director / copywriter: Stephanie Moradi och Viktor Brittsjö
Guldkoppar för bästa designprojekt från examensprojekten
Operan, Elias Larsson och Richard Feldéus med hjälp av Amanda Wredmark, Produktionsledning - operativ projektledning och Jonna Pleiner, Marknadskommunikation
Handledare: Patrik Gebhardt
Eric Bolukbas och Jonas Rutegård, båda före detta Berghsstudenter, har drivit projektet Diploma with Honours i 11 år och initialt designat emblemet då de själva var studenter.
"Diploma with honours går till personer som under sin tid på Berghs School of Communication har utvecklat utomordentliga färdigheter i kreativt, strategiskt och kritiskt tänkande. I bedömningen ska hänsyn tas till personens förmåga att med stort engagemang, initiativrikedom och uthållighet ta ansvar för sin egen kunskapsprocess samt visat prov på god samarbetsförmåga och lyhördhet för andra”.
Strategisk kommunikation och pr: Edit Brunner, Sofia Brändström, Hampus Westrup Wickström
Produktionsledning - operativ projektledning: Kim Liedberg, Olivia Rehn, Josef in Reinebo
Interactive Communication: Gustaf Gunér, Emma Laggar, Tobias Lundqvist
Grafisk Design: Johan Bergman, Frida Ekholm Pihl och Philip Cronerud (saknas på bilden)
Reklam - art director / copywriter: Daniel Åhlman, Oskar Skott och Agnes Stenberg-Schentz
Foto: Anders J Larsson, www.andersjlarsson.se