Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs hackar jämställdhet och LEGO
Under vecka 5 lyser flitens lampa starkare än vanligt. I fem intensiva dygn tar sig studenterna från Digital Strateg / Digital Kreatör an brieferna från kommunikationstävlingen The Young Ones. En av brieferna är ett uppdrag från LEGO om att stärka företags instore-koncept som för fram deras varumärkeslöfte "playful learning". I den andra briefen får de ta sig an jämställdhetsfrågor inom valfritt område.
Lagar trasiga upplevelser
- Det blir en vecka där vi lagar trasiga upplevelser, oavsett om det sker i en butik eller någon annan del av samhället. Genom workshops kommer vi identifiera dessa upplevelser och lista ut hur vi med digital kommunikation och innovation kan förbättra dem, säger utbildningens programansvarige, Tobias Lundqvist.
Studenterna tar över Berghs Instagram
Under veckan kommer du också kunna följa studenterna inom programmet, Digital Strateg / Digital Kreatör, i sociala medier. På Berghs Instagram och Twitter. De kommer dokumentera processen och ge smakprov på sina lösningar. Förhoppningen är att det samtidigt ska ge en insyn i utbildningen för de som nu funderar på att söka till Berghs.
- Det är ett perfekt tillfälle att lära sig mer om vad vi gör på Digital Strateg / Digital Kreatör och få kontakt med de nuvarande studenterna, säger Tobias Lundqvist.