Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs Morning Routine - Mätning, analys och kreativitet
Mätning, analys, konvertering, datadrivna beslut och MROI har blivit vardagsmat inom kommunikation och marknadsföring. Men vad händer med kreativiteten? Ska alla beslut verkligen vara datadrivna? Är resultat och försäljning den givna ledstjärnan?
På detta frukostseminarium tittar vi på hur du med hjälp av data och analys kan lära känna din målgrupp, förbättra kundupplevelsen och optimera dina resultat. Samtidigt som du utvecklar kreativa lösningar. Nyfiken på hur det går till?
Vill du lära dig mer om webbanalys?
Med insikterna från webbanalys kan du förbättra kundupplevelsen, öka försäljningen och till och med ändra visionen för ditt företag.
Annelie Näs
Läs mer om kursen här!Vi delar med oss av hur vi använder webbanalys och digital mätning för att förstå och optimera vår webb och digitala närvaro. Vi berättar om hur vi kombinerar kreativitet och idéskapande med insikter vi kan dra från data. Målet är att presentera vår approach till hur vi mäter allt i detalj samtidigt som vi vågar vara kreativa, testa och göra det som inte alla andra gör.
På scen ser du Fredrik Ardmar, kursansvarig för kursen ”Digital analys och mätning” och Annelie Näs, ansvarig för nya kvällskursen i Webbanalys.
Relaterade artiklar
Per fick ökad förståelse för hela kundresan
Per Norell har arbetat inom retail i många år. I höstas gick han kursen Digital försäljning med fokus på e-handel för att täppa till kunskapshålen.
5 tips på hur du tar datadrivna beslut inom marknadsföring
Ignacio Varas är kursansvarig för Datadriven marknadsföring Start på Berghs. Här delar han en steg för steg-guide.
Karriärtips från Berghs kursansvariga
Våra lärare delar gärna med sig av sin kunskap. Här hittar du karriärtips från några av dem.