Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs och Another Tomorrow utvecklar utbildningsprogram i London
Tillsammans med Londonbaserade konsultbyrån The Future Laboratory skapar Berghs och svenska innovationsbyrån Another Tomorrow ett helt nytt utbildningsprogram i London. Den första av programmets fyra delkurser startar i maj.
Berghs, The Future Laboratory och Another Tomorrow ingår nu ett strategiskt samarbete där varje part delar med sig av sin expertis. The Future Laboratory, en av världens mest kända konsultbyråer inom trendanalys, varumärkesstrategi och konsumentinsikt, bidrar med utbildningens teoretiska bas. Berghs bidrar med ett pedagogiskt upplägg, inspiratörer samt coacher. Tillsammans med innovationsbyrån Another Tomorrow byggs metoder, processer och facilitering för att skapa en innovativ och lärande miljö.
Samarbetet ger nya pedagogiska möjligheter genom att kombinera teori och praktiska processer för att skapa en aktiv utbildning med agila principer. Det nya utbildningsprogrammet syftar till att ge företag ökad kraft att agera på trender och konsumentinsikter och samtidigt ge verktyg för produktutveckling och nya kommunikationslösningar.
Berghs VD Camilla Wallander, som flyttade till London under sommaren 2016, ser fram emot att göra verklighet av planerna i den internationella satsningen.
“Det här är ett konkret exempel på vad Berghs internationella satsning kommer att innebära. Vi har fått ett stort intresse från olika företag att skräddarsy program inom innovationsdriven kommunikation samt bidra med energi i företagens kreativa processer. Berghs tror på en nätverksmodell där vi adderar vår kompetens i samverkan med andra.”
Utbildningen kommer att innehålla fyra delkurser och den första startar i maj 2017. Programmet kan bäst beskrivas som ett "how to-program” som utvecklats för företag och organisationer som vill säkerställa att arbetet med trender och analys implementeras resultatinriktat i verksamheten. Programmet är öppet att söka för professionella kommunikatörer, analytiker och utvecklingsansvariga från hela världen. Den första av programmets fyra delkurser startar i maj och de tre följande delkurserna startar under hösten.
“Det här är framtidens utbildning. Genom fusionen av våra tre kompetenser skapas innovativa lösningar. De som deltar på kurserna kommer att få insikt och ovärderliga verktyg för att förstå hur man praktiskt arbetar med trender och insikter”, säger Joe Coppard, medgrundare av byrån Another Tomorrow.
Utbildningen sker på plats hos The Future Laboratory i Spitalfields, London, i kombination med online-baserad undervisning med individuell coaching, samt inspiration i besök hos utvalda företag i London. The Future Laboratory är en av världens mest kända konsultbyråer inom trendanalyser, varumärkesstrategi och konsumentinsikt som hjälper företag att ta beslut för långsiktig ekonomisk, miljömässig och social tillväxt.