Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs på SXSW: Questology!

På SXSW intervjuar studenterna Olle och Gaby en representant från Questology, som med sitt innovativa verktyg vill hjälpa oss att enklare ta reda på våra kunders demografi.
Bolaget Quest Media har skapat verktyget Questology som kan läsa av flertalet grundläggande demografiska parametrar. Tekniken kan läsa av saker såsom kön, ålder, etnisk bakgrund och mycket annat i realtid – till och med ansiktsuttryck. Även fast den inte gissade helt rätt på oss så träffade den allt som oftast rätt på de människor som annars nyfiket ville kolla in produktens precishet när vi var där och observerade.
Fler spaningar från SXSW!
Missa inte Berghsstudenternas många spaningar och intervjuer vid sitt besök på South by Southest - en av världens största techmässor.
Se fler!Cyril Bernier på Quest Media exemplifierar med flertalet värdefulla användningsområden, hur värdefullt vore det till exempel inte att kunna läsa av mönster hos olika butikskunder och att luska reda på om de vid något specifikt tillfälle ger uttryck för att bli extra glada?
Relaterade artiklar
Marknadsföringskursen hjälpte Elina in i branschen
Elina Edlund gick distanskursen Marknadsföring Start på Berghs i höstas. Nu ansvarar hon för content- och sociala medier för en restaurang.
Per fick ökad förståelse för hela kundresan
Per Norell har arbetat inom retail i många år. I höstas gick han kursen Digital försäljning med fokus på e-handel för att täppa till kunskapshålen.
Det viktigaste jobbet du kan ha
Kursansvariga Jesper Odelius delar sin syn på reklamens avtryck i samhället – och förklarar varför han vill utbilda tänkare, inte knapptryckare.