Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs studenter utvecklar koncept för Vagabond
Berghs diplomklass Grafisk Design 2011/2013 besökte under förra veckan Vagabonds huvudkontor i Varberg. Där tog de del av den brief som utgör uppdraget: att skapa kommunikativa koncept för en premiumkollektion.
Förra veckan tog studenterna inom Grafisk Design sitt pick och pack och for till Varberg, där Vagabonds huvudkontor huserar. Där fick de ta del av Vagabonds designprocess, en närmare presentation av företaget och sist men inte minst; briefen i det uppdrag som klassen ska genomföra och presentera i slutet på februari. Uppdraget består i att skapa kommunikativa koncept för en ny premiumkollektion i Vagabonds kollektioner.
Vill du läsa på Berghs?
Våra heltidsprogram omfattar allt från Grafisk design till Digital strategi.
Gå till programmenStudenterna fick träffa designavdelningen och ta del av design- och produktionsprocessen när nya skomodeller tas fram - en process som Vagabond är unika med och vilket också bidragit till ett starkt varumärke.
Under arbetsprocessen kommer studenterna att coachas bland andra av Lotta Brattin och Caroline Björkroth från PR-byrån Ibeyo och Christopher Waldekrantz på Futerra.