Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs tar fram 29 förslag för hållbar livsstil
Hur kan vi göra skillnad i samhället med hjälp av kommunikation? Årets upplaga av Berghs Explore handlar om hur vi ska bidra till en mer hållbar livsstil.
Berghs studenter utmanas att presentera 29 konkreta idéer på hur företag kan arbeta för "Sustainable Lifestyles” – det vill säga bidra till en hållbar livsstil bland konsumenter utan att tappa konsumentnytta eller göra avkall på lönsamhet.
Utgångspunkten för årets utmaning är de hållbarhetsmål för 2030 som FN har definierat i United Nations Environment Programme.
Vill du läsa på Berghs?
Våra heltidsprogram omfattar allt från Grafisk design till Digital strategi.
Gå till programmenStockholm Environment Institute (SEI) har identifierat fem fokusområden som är extra viktiga för en värld där konsumenter och producenter ska kunna fungera hållbart: mat, bostad, rörlighet, fritid och konsumtionsvaror. Det är inom dessa kategorier ca 150 Berghs-studenter indelade i 29 grupper kommer att arbeta i Explore-projektet.
Den 21–22 december 2016 ska studenterna presentera sina förslag i lokalerna på Sveavägen 34.
Läs mer på vår Mynewsdesk-sida.
Relaterade artiklar
Studenternas lösningar för en mer välmående dagligvaruhandel
Heltidsstudenterna utmanades i årets samlästa kurs Explore Sustainability att utforska hur en av Sveriges största dagligvaruhandel kan bidra till ökat välmående i samhället utan att tappa lönsamhet.
Fokus på “välmående” för heltidsstudenterna i kursen Explore Sustainability
Hur kan varumärken bidra till ökat välmående i samhället, skapa värde för kunden och samtidigt driva affären genom kommunikation?