Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghsstudenter i skarpt samarbete med nätbutiksjätte
Idag åker fyra Berghselever till Borås för att genomföra sin idé för företaget Nelly.com. Förra året vann Klaudia Eriksson, Hanna Granebring, Annika Hultgren och Olle van Keppel uppdraget att skapa företagets nästa stora sociala medier-kampanj.
”I december hade vi en föreläsning med Camilla Wengholm och Richard Woodbridge från Nelly.com. En av uppgifterna under lektionen var att skapa en sociala medier-kampanj för företaget. De gillade vårt förslag och erbjöd oss att åka till företagets huvudkontor och tillsammans med deras marknadsavdelning utveckla och genomföra idén. Vi är väldigt förväntansfulla. Det kommer vara spännande att se hur projektet kommer tas ut i verkligheten”, säger Annika Hultgren.
Studenterna filosoferar över vad de tycker att en bra sociala medier-kampanj karaktäriseras av.
”En bra social media-kampanj sätter användarna i fokus och får dem att interagera med varandra, inte bara med företaget. Vad som är extra utmanande när man arbetar mot en webbutik är att hitta rätt sätt där företag kan enkelt kommunicera med kunderna så det inte känns för krystat eller komplicerat”, säger Klaudia Eriksson.
Studenterna läser den ettåriga diplomutbildningen Strategisk kommunikation och PR på Berghs. Uppdraget är ett delmoment i kursen Strategisk kommunikation. Idén till kampanjen är tills vidare en väl förborgad företagshemlighet.