Berghsstudenter kammar hem guld på Gulltaggen i Oslo
Gulltaggen är Nordens största tävling för digital marknadsföring, kommunikation, innovation, ledarskap och kreativitet. Ett gäng studenter från diplomutbildningen Interactive Communication på Berghs tog hem guld i kategorin ”Bästa nordiska studentarbete". Årets vinnarbidrag ”Wear It All” gjordes av Sofia Olsson, Andreas Carlfors, David Svedenström, Sara Gärdegård och Mikael Hörnaeus.
Juryns motivering löd: "Vinnaren av årets nordiska studentbidrag är inte bara en studentidé utan en fullt genomförbar startup, som juryn fattade tycke för väldigt snabbt. Detta arbete träffar målgruppen mitt i prick; döttrar, flickvänner och fashionistas och löser ett känt problem på ett så charmerande sätt genom att de som inte är så intresserade av miljö och överkonsumtion ändå kommer att kunna bidra på ett enkelt sätt. Rätt och slätt är idén fascinerande och nyttig för målgruppen."
De tre finalisterna fick pitcha sina idéer inför ett fullsatt Oslo Spektrum där Berghs studenter gick hem med vinsten.
”Det känns helt fantastiskt. Jättekul att vårt arbete som vi jobbat så hårt med uppskattas på en så här stor tävling och att idéen är grundat i ett faktiskt beteende” säger studenterna.