Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Case study: examensprojekt Iris

I det här examensprojektet från 2016 års avgångsstudenter fick gruppen i uppdrag att etablera en varumärkespositionering för att locka fler studenter till Iris. Lösningen? En bot som bjuder på karriärsrådgivning.
THE BRIEF
Establish a brand positioning that attracts students.
THE IDEA
Meet Iris, the worlds first career counseling bot. With Facebooks recent launch of bot integration in Messenger it’s now possible for organisations to connect with people in an innovative and interactive way.
Just as easy it is to start a conversation with your friends and family, you can now connect with Iris directly in Facebook messenger. Iris can give you guidance and help you to find the right education for the job you’re looking for. She ask you the right questions and has the answers to yours. She informs you about upcoming application deadlines and helps you study. Or if you’d like - she can just keep you company.
Examensgrupp från Berghs:
Karima Essabih
Ademir Aksamija
Robin Ejnebrand
Filip Myringer
Emmy Häggkvist
Gabriel Prescott
Elin Hartzell
Relaterade artiklar
Kursen gav Sandra nyckeln till att använda sociala medier framgångsrikt
Här berättar Sandra Axell Katouzi, marknadschef på Skansen, om sitt jobb och Berghs intensivkurs Bygga varumärke i sociala medier.
Anton lärde sig hur små justeringar kan göra stor skillnad
Anton Peterson jobbar med kommunikation och digital marknadsföring på Danske Bank. I februari gick han Digital spridnings- och kanalstrategi.
Kursnyheter på Berghs!
Har du undrat vad det finns för nya spännande kurser på Berghs? Då kan vi glatt meddela att vårt utbud har fått tillökning.