Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Digifredag #43

Digifredag är tillbaka! Varje vecka dammsuger Berghs digitala strateger och kreatörer internet på de länkar som klickas på mest frekvent just nu, eller helt enkelt inte får missas enligt klassen. Idag tittar vi närmare på självkörande fordon, virala kampanjer i det amerikanska valet, Facebooks nya videofilter och Snapchat som ansöker om börsnotering. Håll till godo!
Här är veckans Digifredag, vecka 43
- Tinder uppmanar användare att ta ställning i det amerikanska presidentvalet i kampanjen “Swipe the vote”.
- Det går fort fram för självkörande fordon. Uber och Otto kör den första leveransen med en stor lastbil.
- Svenska Startupen Uniti fick ihop önskade beloppet på några dagar. Nu kan Sverige ha en ny elbil på marknaden inom några år!
- Twitterägda videotjänsten Vine stängs ner på grund av för hög konkurrens från Snapchat och Instagram.
- Snapchat ansöker om att bli börsnoterade.
- Facebook lanserar filter à la Snapchat för livevideo och börjar med läskiga masker lagom till Halloween.
- Kan VR bli framtiden för Instagram?
- Se livestreamad proffsbasket i VR.
- Printa ditt kärleksmeddelande på morgontoasten.
- Emojis tar plats på Museum of Modern Art.
- Ny specialcykel är den snabbaste människodrivna farkosten i världen.
- Veckans gamla goding: YDA - For those who are born to create drama
Relaterade artiklar
Kursen gav Sandra nyckeln till att använda sociala medier framgångsrikt
Här berättar Sandra Axell Katouzi, marknadschef på Skansen, om sitt jobb och Berghs intensivkurs Bygga varumärke i sociala medier.
Anton lärde sig hur små justeringar kan göra stor skillnad
Anton Peterson jobbar med kommunikation och digital marknadsföring på Danske Bank. I februari gick han Digital spridnings- och kanalstrategi.
Kursnyheter på Berghs!
Har du undrat vad det finns för nya spännande kurser på Berghs? Då kan vi glatt meddela att vårt utbud har fått tillökning.