Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Digifredag #44

Veckans bästa dag är här och med den: Digifredag! Varje vecka dammsuger Berghs digitala strateger och kreatörer internet på de länkar som klickas på mest frekvent just nu, eller helt enkelt inte får missas enligt klassen. Missa inte veckans läskigaste bannerkampanj, Teslas solceller, Ikeas skojiga namngivning av produkter, Doritos smaklösa chips och mycket, mycket annat. Have fun!
Digifredag vecka 44
iPhone släpper en “facepalm”-emoji lagom till det amerikanska presidentvalet
Vid lansering av Netflixserien "Black Mirror" riktar företaget en bannerkampanj mot de som har adblockers installerat. Då serien handlar om den mörka sidan av teknologi blir budskapet "You cannot see the ad, but the ad can see you" lite mer creepy.
De populäraste sökorden gällande relationsproblem namnger Ikeas produkter i en ny kampanj
Doritos vill få unga att rösta i det amerikanska presidentvalet genom smaklösa chips
Är Snapchat eller Instagram bäst för annonsering?
Är de vertikala videoformatet här för att stanna?
5 knep varför Airbnb lyckas så bra med att få människor att använda deras tjänst
Appen som tvingar spelande barn att svara på ett kunskapsquiz innan de kan fortsätta spela
Tesla utvecklar snygga diskreta takpannor för att generera solenergi
Lifeprint har hittat ett riktigt coolt sätt att använda augmented reality på. Stillbilder blir till rörliga i den här häftiga skrivaren:
En förlamad man lyckas gå med hjälp av ett exoskelett och kniper en andra plats i ett Cybathlon (tävling för människor med maskinella kroppsdelar)
Facebooks användartillväxt sker primärt mobilt och detta är ännu ett tecken som visar marknadsförare hur det blir ännu mer relevant att tänka “mobile first”
Veckans gamla goding: Canal +
Relaterade artiklar
Kursen gav Sandra nyckeln till att använda sociala medier framgångsrikt
Här berättar Sandra Axell Katouzi, marknadschef på Skansen, om sitt jobb och Berghs intensivkurs Bygga varumärke i sociala medier.
Anton lärde sig hur små justeringar kan göra stor skillnad
Anton Peterson jobbar med kommunikation och digital marknadsföring på Danske Bank. I februari gick han Digital spridnings- och kanalstrategi.
Kursnyheter på Berghs!
Har du undrat vad det finns för nya spännande kurser på Berghs? Då kan vi glatt meddela att vårt utbud har fått tillökning.