Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Digifredag #44

Veckans bästa dag är här och med den: Digifredag! Varje vecka dammsuger Berghs digitala strateger och kreatörer internet på de länkar som klickas på mest frekvent just nu, eller helt enkelt inte får missas enligt klassen. Missa inte veckans läskigaste bannerkampanj, Teslas solceller, Ikeas skojiga namngivning av produkter, Doritos smaklösa chips och mycket, mycket annat. Have fun!
Digifredag vecka 44
iPhone släpper en “facepalm”-emoji lagom till det amerikanska presidentvalet
Vid lansering av Netflixserien "Black Mirror" riktar företaget en bannerkampanj mot de som har adblockers installerat. Då serien handlar om den mörka sidan av teknologi blir budskapet "You cannot see the ad, but the ad can see you" lite mer creepy.
De populäraste sökorden gällande relationsproblem namnger Ikeas produkter i en ny kampanj
Doritos vill få unga att rösta i det amerikanska presidentvalet genom smaklösa chips
Är Snapchat eller Instagram bäst för annonsering?
Är de vertikala videoformatet här för att stanna?
5 knep varför Airbnb lyckas så bra med att få människor att använda deras tjänst
Appen som tvingar spelande barn att svara på ett kunskapsquiz innan de kan fortsätta spela
Tesla utvecklar snygga diskreta takpannor för att generera solenergi
Lifeprint har hittat ett riktigt coolt sätt att använda augmented reality på. Stillbilder blir till rörliga i den här häftiga skrivaren:
En förlamad man lyckas gå med hjälp av ett exoskelett och kniper en andra plats i ett Cybathlon (tävling för människor med maskinella kroppsdelar)
Facebooks användartillväxt sker primärt mobilt och detta är ännu ett tecken som visar marknadsförare hur det blir ännu mer relevant att tänka “mobile first”
Veckans gamla goding: Canal +
Relaterade artiklar
Per fick ökad förståelse för hela kundresan
Per Norell har arbetat inom retail i många år. I höstas gick han kursen Digital försäljning med fokus på e-handel för att täppa till kunskapshålen.
Vårens kvällskurser på Berghs
Fyll på med kunskap, utöka ditt nätverk och få ny energi. Flera ämnen att välja mellan. Kursstart 4 mars. Sök nu!
5 tips på hur du tar datadrivna beslut inom marknadsföring
Ignacio Varas är kursansvarig för Datadriven marknadsföring Start på Berghs. Här delar han en steg för steg-guide.