Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö. I vintras läste hon kursen Digital spridnings- och kanalstrategi på Berghs. Här berättar Maria om valet av kurs och vad hon fick med sig.
Vem är du och vad jobbar du med?
– Maria Kosinski, Group Market Portfolio Manager & Marketing Manager Sweden på Ragn-Sells. Bor i Stockholm. Har arbetat på Ragn-Sells i olika roller de senaste sex åren. Just nu arbetar jag med att göra vår marknadsportfölj värdebaserad för våra kunder i koncernen och driver marknadsarbetet på den svenska marknaden. Jag fastnade tidigt i livet för att arbeta med ämnen som är viktiga. På min förra arbetsplats arbetade jag med social hållbarhet och nu arbetar jag med miljö och att vi ska ta vara på de resurser vi har på vår planet.
Vilken kurs gick du på Berghs och vad var det som fick dig att söka till just denna?
– Nu i februari 2021 läste jag Digital spridnings- och kanalstrategi, men kom i kontakt med Berghs första gången när jag läste projektledning under 2011. Jag ville hålla mig uppdaterad i ämnet och bli en bättre beställande kund. Har jag kunskap kan jag kravställa våra leverantörer på ett positivt sätt.
Vad har du fått med dig från kursen?
– Jag har fått med mig den övergripande kunskapen som kommer göra vårt marknadsarbete mer effektivt. Vår kursledare Amalia bjöd på många trevliga tricks och hacks och fick oss superengagerade i tre dagar.
Motsvarade kursen dina förväntningar?
– Ja! Hela kursen var engagerande, men det var extra trevligt att vi hade ett riktigt case som vi fick presentera för en riktig kund. Jag använder mina nyförvärvade kunskaper varje dag.
Hur kan en dag på ditt jobb se ut?
– Mitt jobb är världens roligaste. Jag får träffa inspirerande människor och driva på utveckling mot en hållbarare framtid för kommande generationer.
Har ditt arbete ändrats nu under Coronapandemin?
– Tillvaron är väldigt digital och det är mycket färre resor. Vår bransch har fortsatt att gå framåt då vi är en samhällsviktig funktion.
Vilken kurs passar dig?
På Berghs erbjuder vi ett stort utbud av kurser inom många ämnesområden och på olika nivåer. Det finns både kurser på dagtid, kvällstid och på distans. Vi erbjuder också skräddarsydda utbildningar för företag.
5 tips för att hitta rätt kurs
Vad är det bästa med ditt jobb?
– Mitt jobb är varierande och jag får träffa nya människor och ta del av goda idéer.
Hur håller du dig fortsatt uppdaterad inom ämnet du läste hos oss?
– Har ett sökbatteri på trendspaning som jag alltid avsätter tid till.
Vad skulle du säga till någon som också funderar på att läsa denna kurs?
– Om du vill ha en övergripande kunskap om dessa kanaler ska du gå denna utbildning. Kursledaren är inspirerande och kunnig.
Vill du läsa om andra personer som har gått på Berghs? Då rekommenderar vi vår artikelserie Efter kursen. Och här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs hos oss.
Fotograf: Mattias Johansson
Relaterade kurser
Digital spridnings- och kanalstrategi
- —Köpstrategi för hela kundresan
- —Välja KPI, optimera och mäta
- —Vilka kanaler och målgrupper
Facilitering
- —Öka engagemang, kreativitet och framåtrörelse
- —Process för att lösa problem i grupp
- —Metoder och modeller för förändring
Relaterade artiklar
Att byta karriär mitt i livet
Det är aldrig försent att byta jobb, bransch eller karriär. Här hittar du några artiklar som kanske kan inspirera dig att våga ta steget.
Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden.
Vårens kvällskurser på Berghs
Öka dina chanser att hitta ett nytt jobb, utvecklas där du är – eller ta nästa steg i karriären.