Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Företagsbehoven som trendade i oktober
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar. På Berghs handlar det ofta om ett skräddarsytt utbildningsbehov. Vår nyckelperson i detta är Cecilia Sjödin, Project Director på Berghs Solutions. Varje månad träffar hon företag som vill vidareutveckla sin personal och hjälper dem lösa sina utmaningar med en anpassad lösning. Här delar hon med sig av vilka insikter som trendade i oktober.
Kan vi se en trend i inkommande förfrågningar den senaste månaden?
- ”Vi vill bli bättre på...” - kompetensen finns internt men att man möjligtvis inte utnyttjar den till sin fulla potential. Ett behov av att “växla upp” olika roller för att ligga i framkant är tydligt.
Vad är det för typ av företag/organisationer?
- Medelstora företag som tidigare köpt in tjänster som de nu själva behöver bli skarpare på är de som visar störst intresse för skräddarsydda utbildningslösningar just nu.
Vilka branscher har ett behov just nu?
– Framförallt statliga verksamheter, teknikhandel och musikbranschen.
Hur ser utmaningarna ut för företagen?
- Det handlar om att internt växla upp. De vill uppdatera kunskaper som redan finns eller addera kunskaper på en redan befintlig roll.
Lösningar och tips från Berghs Solutions?
– Jobba med era sociala mediestrategier! Bli bättre på digital försäljning och bli effektivare inom projektledning för bäst effekt!
Relaterade artiklar
Fick handfasta verktyg som hjälper företag att växa och synas
Sarah Gotthold läste Strategisk marknadsföring under våren 2020.
5 saker du inte visste om att läsa en kurs på Berghs
Har du funderat på att gå en kurs på Berghs, men är lite osäker på vad du ska välja och när du ska söka?
Engagemanget fungerade utmärkt även i det digitala klassrummet
Gabriella Mathisson har arbetat med kommunikation och marknadsföring i många år inom Telekombranschen, men ville utöka den strategiska kompetensen.