Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Från fuldans till Oslo
Studenterna Hanna Eriksson Wiita, Ida Colliander och Malin Strinnhed från Berghs Art Director/Copywriter-tvåa har under veckan varit i Oslo för att under 24 timmar för att ta tempen på Gulltaggen. Här berättar de om hur de hamnade där och visar upp det case som föddes ur en känsla av misslyckande men tog studentgruppen till en nominering i Gulltaggen.
Gruppen berättar:
För lite mer än ett år sedan satt vi i klassrum 34 och slet oss i håret för att försöka få fram en lösning till One Show. Efter veckor av research och ideande (utan resultat) var vi redo att ge upp. Vilket vi till slut också gjorde. Vi rensade borden från post it-lappar, suddade bort idéerna från tavlan och vred upp volymen på högtalaren.
“Vi kör dansstopp!”. Sagt och gjort. Vi släppte allt och dansade loss inne i det lilla klassrummet. Och vips, där kom den. Mitt i fuldansen föddes idén till “Move the Music”. En idé som gav oss energi, som kändes rätt i magen och som handlade om att ha kul, dansa och göra det precis lika fult som vi. Prestigelöst.
Resultatet? Det såg ut såhär:
Relaterade artiklar
Kursen förändrade Tobias sätt att jobba med AI
Tobias Wright är copywriter på Steamery. Han har gått två kurser i copywriting. Här berättar Tobias om sitt jobb och de lärorika dagarna på Berghs.
Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden.
Ta alltid chansen att utvecklas
Elin Selling har det senaste året gått två kurser på Berghs. Här ger hon 5 karriärtips och berättar om sitt jobb och de nya kunskaperna.