Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Nyfiken på Content Marketing?

Alla pratar om content marketing. Fler och fler varumärken inser att deras story är deras viktigaste resurs. Relevant, trovärdigt och kunskapsbyggande innehåll som kunden har nytta och inspireras av – det är ett av dagens kraftfullaste verktyg för att fånga sin målgrupp och behålla den i en långsiktig och lojal relation.
Skrivet av Berghs School of Communication
Augusti 5, 2015
Den här kursen ger grundläggande kunskaper i hur content marketing kan användas för att bygga upp varumärken och visa på praktiska verktyg som kan användas för att arbeta med innehåll i olika kanaler.
För vem
Oavsett om du sitter på en marknadsavdelning, på byrå eller är frilansare så är uppdraget det samma – hitta storyn och berätta den på bästa sätt i rätt kanal. Den här kursen vänder sig till dig som vill veta mer om vilken viktig roll content marketing kan spela i ett företags kommunikationsstrategi och på vilket sätt redaktionella metoder kan skapa känslomässiga band till varumärket hos målgruppen.
Kursen är ONLINE - Omfattning: 8 veckor och ca 10 timmars studietid/vecka med start 14/10
Låter det intressant? Här kan du läsa mer och skicka in din anmälan.