Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Saatchi & Saatchi värvar Berghsstudenter
För snart två år sedan tog de sin examen från Berghs. Under hösten har de strålat samman igen, den här gången som anställda av Saatchi & Saatchi.
Från Berghs examensklasser Produktionsledning / Operativ projektledning: Channa Ortmark och Fredrika Frenkiel; Reklam Copywriter: Nina Lee och Fanny Svensson samt från Marknadskommunikation: Elin Johansson har de alla värvats till Saatchi & Saatchi där de ska förstärka byråns team.
Att studenterna, som tillsammans jobbade bland annat med Bergs slututställning 2012 då ”Great Minds Don't Think Alike” blev en välanvänd fras i Stockholms kommunikationsvärld, samt slututställningen "Dont just do follow through” 2013, nu strålar samman på Saatchi & Saatchi är ett kärt återseende och en stor utmaning.
Nina Lee, Copywriter från Berghs som anställts på Saatchi & Saatchi som community manager, ser fram emot att förena strategi och research med kreation:
”Saatchi har inte haft någon Community manager anställd innan så det är spännande att få vara med från start i deras nysatsning inom sociala medier. Jag är utbildad copy, men arbetet som community manager innebär att jag får arbeta både med strategi och research plus vara kreatör, vilket är superkul och jag har redan lärt mig massor på den här korta tiden.
Jag hade varken pluggat eller arbetat inom reklam alls innan Berghs. Jag hade noll koll, så jag lärde mig allt på skolan. Det var väldigt lärorikt och kul. Jag tävlade inte så mycket under Berghstiden, men var finalist i Future Lions 2012 och Client Pitch finalist på the One Show samma år.”
Fredrika Frenkiel, produktionsledare, berättar att hon i sin roll idag är tacksam över att hon valde att vara med i Studentbyrån, som arrangerade Berghs slututställning 2013.
”Verkligheten var ganska annorlunda för min roll då större delen av skoltiden bestod av processen innan produktion, nu i efterhand är jag tacksam och glad att jag valde att vara med och projektleda Studentbyrån som var i princip det enda skarpa projektet under skoltiden som var välanpassad min roll som operativ projektledare. Det fantastiska att vara anställd på Saatchi är förtroendet och den snabba utvecklingen.”
Channa Ortmark, produktionsledare, har i sin nya roll lyckan i att göra det hon tycker allra mest om:
”Jag älskar reklam, har alltid gjort det. Nu får jag göra film på riktigt, det är fantastiskt.”
På bilden saknas Nina Lee.