Insiktsarbete, strategi och kreativitetsboost på distanskursen
Jonas Martinsson arbetar som marknadsförare för Musik i Dalarna och är en av de som läst distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.
Utbildning och arbetsliv i förändring: Andris Zvejnieks
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.
Berghs kaffemuggar har ny look - studenten Victoria har gjort designen
Berghs går årsvis ut med en minibrief till sina kreativa studenter om att formge skolcaféets muggar.
Designchefen Anna läste en kurs i UX-design
Anna Nilsson Törnqvist är designchef på ett modeföretag i Göteborg.
Berghsstudenterna om Clubhouse
Det omtalade sociala mediet Clubhouse har inte undgått Berghs studenter.
Det här lärde vi oss av 2020
Här berättar några av Berghs kursansvariga om lärdomar som de har fått under coronapandemin.
Illustrationskursen gav Ellen allt hon behövde
Ellen Portin läste en distanskurs i illustration under hösten 2020.
Musikalstjärnan vågade ta steget
Musikalartisten Viktoria Tocca har spelat huvudrollen i The Phantom of the Opera, Broarna i Madison County och Evita.
Här är Berghs nya visuella identitet
Nytt år, ny adress, ny identitet.
Kursen Digital Copywriting gav Petra en helhetsbild
Petra Pilhjerta ville utveckla sitt skrivande och hålla sig uppdaterad inom den digitala världen.
Startup köper heltidsstudenternas identitetsarbete
Heltidsstudenterna Moa Lander, Mathilda Boalawong och Lina Hägg som går Communication Design gjorde ett identitetsarbete för startupen Indivd under kursen Strategisk Design i höstas.
Josefin fick en helhetsförståelse för marknadsföring på Berghs
Josefin Taubert är Innovation and Commercialisation Manager på Stora Enso.
"Kursen Digital PR hade högt tempo och roliga inlämningar"
Sara Klintberg läste distanskursen Digital PR under hösten 2020.
Fortsätt utvecklas och följ din dröm
Pontus Venström har alltid tecknat. I höstas bestämde han sig för att förkovra sig i detta intresse genom att läsa kursen Illustration på Berghs.
Berghs var med och tog fram ny varumärkesfilm för Unga innovatörer
Samhället förändras snabbt och på morgondagens arbetsmarknad kommer nya krav att ställas och därför är det viktigt att lära sig lösa problem, vara kreativ och att kunna samarbeta.
Sara fördjupade sig i insiktsdriven strategi
Sara Ek är CX Strategic Project Manager på Aftonbladet.
"Det är en välkomnande och hjälpsam atmosfär på kursen Illustration"
Victoria Levin är illustratör och berättar här om sitt jobb och om distanskursen Illustration som hon läste hösten 2020.
Berghs Upgrade: Från research och Storyboard till färdig film
Katarina Nitsch går utbildningen Berghs Upgrade: Video Motion Production.
Varsågod! 500 sidor på två minuter.
Osäkerhet toppar, kanske inte oväntat, Berghs trendspaning under 2021.
Studenternas lösningar för en mer välmående dagligvaruhandel
Heltidsstudenterna utmanades i årets samlästa kurs Explore Sustainability att utforska hur en av Sveriges största dagligvaruhandel kan bidra till ökat välmående i samhället utan att tappa lönsamhet.
5 uppåtgående trender i sociala medier
Nu är vi sannerligen trötta på att prata om att 2020 var ett år som "inte riktigt blev som vi tänkt oss", men lärdomar och trender kan vi aldrig få nog utav.
Linda landade jobb på examineringsdagen
Linda gick heltidsprogrammet Strategisk kommunikation på Berghs och examinerades i våras.
Berghs mest efterfrågade lösningar i december
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar.
"Viktigare än någonsin att uppdatera sina kunskaper om Digital PR"
Lisa Hansson är en av alla de som läst distanskursen Digital PR på Berghs.