Josefin fick en helhetsförståelse för marknadsföring på Berghs
Josefin Taubert är Innovation and Commercialisation Manager på Stora Enso.
"Kursen Digital PR hade högt tempo och roliga inlämningar"
Sara Klintberg läste distanskursen Digital PR under hösten 2020.
Fortsätt utvecklas och följ din dröm
Pontus Venström har alltid tecknat. I höstas bestämde han sig för att förkovra sig i detta intresse genom att läsa kursen Illustration på Berghs.
Berghs var med och tog fram ny varumärkesfilm för Unga innovatörer
Samhället förändras snabbt och på morgondagens arbetsmarknad kommer nya krav att ställas och därför är det viktigt att lära sig lösa problem, vara kreativ och att kunna samarbeta.
Sara fördjupade sig i insiktsdriven strategi
Sara Ek är CX Strategic Project Manager på Aftonbladet.
"Det är en välkomnande och hjälpsam atmosfär på kursen Illustration"
Victoria Levin är illustratör och berättar här om sitt jobb och om distanskursen Illustration som hon läste hösten 2020.
Berghs Upgrade: Från research och Storyboard till färdig film
Katarina Nitsch går utbildningen Berghs Upgrade: Video Motion Production.
Varsågod! 500 sidor på två minuter.
Osäkerhet toppar, kanske inte oväntat, Berghs trendspaning under 2021.
Studenternas lösningar för en mer välmående dagligvaruhandel
Heltidsstudenterna utmanades i årets samlästa kurs Explore Sustainability att utforska hur en av Sveriges största dagligvaruhandel kan bidra till ökat välmående i samhället utan att tappa lönsamhet.
5 uppåtgående trender i sociala medier
Nu är vi sannerligen trötta på att prata om att 2020 var ett år som "inte riktigt blev som vi tänkt oss", men lärdomar och trender kan vi aldrig få nog utav.
Linda landade jobb på examineringsdagen
Linda gick heltidsprogrammet Strategisk kommunikation på Berghs och examinerades i våras.
Berghs mest efterfrågade lösningar i december
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar.
"Viktigare än någonsin att uppdatera sina kunskaper om Digital PR"
Lisa Hansson är en av alla de som läst distanskursen Digital PR på Berghs.
Bra att lära sig marknadsföring – även för kreatörer
Monica Sandberg är en kreativ person som gillar att skapa.
PR-studenter tar fram fiktiva lösningar för Vaccinova
Få saker är lika aktuella idag som vaccin.
Growth Marketing programmet ledde till jobb som Performance Manager
Jennifer Bonér gick heltidsprogrammet Growth Marketing och examinerades våren 2020.
Heltidsprogrammet ledde Minea till grafisk design
Minea drömde som ung om att få plugga design på Berghs.
Berghs experter om sina nyårslöften inför 2021
Här berättar några av Berghs kursansvariga vad de planerar att förändra eller förstärka inför det kommande året.
Kreatörsduon landar jobb i musikbranschen efter examen
Anna och Johanna är tidigare klasskamrater från Art Director/Copywriter-programmet på Berghs.
De 6 vanligaste fallgroparna med arbetsproverna - och hur du tar dig över dem!
Den 4 april är det dags att skicka in arbetsprover för alla som ska söka till Berghs heltidsutbildningar.
Företagsbehoven som trendade för november
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar.
Fokus på “välmående” för heltidsstudenterna i kursen Explore Sustainability
Hur kan varumärken bidra till ökat välmående i samhället, skapa värde för kunden och samtidigt driva affären genom kommunikation?
Berghsalumner återvänder som kursansvariga för Strategisk kommunikation
Noah och Andreas tog examen från Berghs heltidsprogram Art Director/Copywriter i fjol och landade båda jobb på den kreativa byrån Åkestam Holst.
NK Företagarförening tog hjälp av Berghs med digital stämma
Det här året har utmanat många företag och organisationer att ställa om till digitala lösningar.