Bra att lära sig marknadsföring – även för kreatörer
Monica Sandberg är en kreativ person som gillar att skapa.
PR-studenter tar fram fiktiva lösningar för Vaccinova
Få saker är lika aktuella idag som vaccin.
Growth Marketing programmet ledde till jobb som Performance Manager
Jennifer Bonér gick heltidsprogrammet Growth Marketing och examinerades våren 2020.
Heltidsprogrammet ledde Minea till grafisk design
Minea drömde som ung om att få plugga design på Berghs.
Berghs experter om sina nyårslöften inför 2021
Här berättar några av Berghs kursansvariga vad de planerar att förändra eller förstärka inför det kommande året.
Kreatörsduon landar jobb i musikbranschen efter examen
Anna och Johanna är tidigare klasskamrater från Art Director/Copywriter-programmet på Berghs.
Företagsbehoven som trendade för november
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar.
Fokus på “välmående” för heltidsstudenterna i kursen Explore Sustainability
Hur kan varumärken bidra till ökat välmående i samhället, skapa värde för kunden och samtidigt driva affären genom kommunikation?
Berghsalumner återvänder som kursansvariga för Strategisk kommunikation
Noah och Andreas tog examen från Berghs heltidsprogram Art Director/Copywriter i fjol och landade båda jobb på den kreativa byrån Åkestam Holst.
NK Företagarförening tog hjälp av Berghs med digital stämma
Det här året har utmanat många företag och organisationer att ställa om till digitala lösningar.
5 kurser för dig som jobbar med marknadsföring
Dagens marknadsförare behöver ha ett brett spektra av kompetenser.
Därför är nätverkande viktigare än någonsin
Vikten av nätverk blir ständigt större och på Berghs bidrar vi som hub för möten, inspiration och samarbeten - såväl IRL som digitalt.
Yes! And.. bästa stunderna från Berghs festival
2020 har varit ett underligt år.
Skillbridge challenge skapar samverkan mellan Berghs, Handels, KI och KTH
Vi väntar alla på att rida ut den här virusstormen, men för att komma dit ställs krav på samverkan.
Företagsbehoven som trendade i oktober
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar.
Alla väntar på årets julklapp
Vad står på din önskelista i jul?
Fick handfasta verktyg som hjälper företag att växa och synas
Sarah Gotthold läste Strategisk marknadsföring under våren 2020.
Engagemanget fungerade utmärkt även i det digitala klassrummet
Gabriella Mathisson har arbetat med kommunikation och marknadsföring i många år inom Telekombranschen, men ville utöka den strategiska kompetensen.
PR-studenterna startar podcast
Har du hängt med i veckans händelser?
5 växande trender inom UX
Det agila arbetssättet och kraven på snabba leveranser håller UX-rollerna i ständig förändring.
Interaktiv projektledningskurs över Zoom
Emma Krantz bor i Linköping och jobbar som Community Manager på LEAD.
Hitta nya sätt, inspireras av andra och våga prova
Ulf Lesley leder intensivkursen Effektiv marknadskommunikation på Berghs och berättar här om kommunikatörens förändrade roll samt delar med sig av tips för hur du kommunicerar effektivt.
Berghs Student Lab drar igång nytt projekt
Student Lab är formatet som hjälper företag med nytänkande och innovativa idéer.
Studenterna delar sina lärdomar
Heltidsprogrammet Digital Design & Strategy är för de som vill jobba inom det digitala.