PR-studenternas projektidé var helt rätt i tiden
Att äga sin egen data är ingen mänsklig rättighet.
Sara och Jennie-Lie satsar på contentbyrå i Östersund
Vännerna Sara Gärdegård och Jennie-Lie Wickström har mycket gemensamt.
Kursen i produktionsledning gav effekt både på jobbet och privat
Mindy-Li Nixon bor utanför Linköping och jobbar för IKEA med migrationsfrågor och processutveckling.
Kursen Design Leadership blev en produktiv frizon
Sanna Grannas bor i Sundsvall, jobbar på en digital byrå och läste kursen Design Leadership på Berghs hösten 2019.
Intensivkursen Social Video passade företagaren Patricia perfekt
Patricia Holmén bor i Visby och driver två företag.
Kursen gav Samir strategisk spets
Samir Akhmedov är Client Director på Spoon i Stockholm.
Berghsstudenterna tar fram ärlig reklam för rakning
Reklamfilmer på kvinnor som rakar benen och får glödande ben som lockar positiv uppmärksamhet från hennes omgivning, är något vi fått se upprepade gånger.
Trendspaning: Med enkelhet i fokus
Kortare uppmärksamhet, lägre tolerans för väntetider, mer tid på mindre skärmar och ett konstant överflöd av budskap och prylar är några av många faktorer som driver på behovet av att förenkla.
Gynna klimatet och affären – här är studenternas förslag
Att resa är härligt.
Maja dro til Sverige for å studere reklame: – Opptatt av å være i verdensklasse
Berghs School of Communications i Stockholm er en av verdens beste reklameskoler.
Kvällskursen underlättade karriärbytet
I höstas läste Ebba Lagercrantz en kurs i marknadsföring och bytte jobb från barnmorska till marknadsansvarig.
Vad gör en webbanalytiker?
Tycker du att digitala beteenden, webbanalys och datadriven marknadsföring låter spännande?
Vad gör en kommunikatör?
Att jobba som kommunikatör kan ha många innebörder och med det medföljer många jobbmöjligheter!
Adderade strategisk marknadsföring till sin verktygslåda
Gustaf Ström älskar att jobba och att lära sig nya saker.
"Berghs Upgrade – Digital Copywriting var verkligen en maxad utbildning"
Hösten 2019 lanserade Berghs en ny utbildning inom Upgradeformatet och Eva Skog var en av deltagarna.
Berghs experter om sina nyårslöften inför 2020
Här berättar några av Berghs kursansvariga vad de planerar att förändra eller förstärka inför det kommande året.
"Berghs Upgrade – Digital Copywriting har både utmanat och stärkt mig"
Lisa Carlsson har jobbat i förlagsvärlden hela sitt yrkesliv.
Feedback – vägen till ett starkare team
Vi på Berghs jobbar aktivt med Action Based Learning, där feedback är ett viktigt verktyg.
Kommunikationsåret 2019: Här är de största trenderna
Slow living, AI (igen!
Därför är det viktigt att jobba med insikter i kommunikationsarbetet
Att jobba datadrivet har varit på tapeten länge.
Hållbar turism i fokus under årets Berghs Explore
Hur kan man som kommersiellt varumärke göra för att skapa gynnsamma affärer men samtidigt bidra till en mer hållbar turism?
Berghsstudenter i lyckat examensprojekt för Bröstcancerförbundet
Under oktober månad pratades det mycket om Bröstcancerförbundets kampanj "Rösten för brösten" som synts både i förtjänade, köpta och egna kanaler.
Kreativitet på schemat för studenterna på Strategisk kommunikation
Under oktober och november har heltidsstudenterna på Strategisk kommunikation genomfört kursen Strategisk idé- och konceptutveckling, där de fick i uppdrag att skapa en varumärkesplattform för Svenska Turistföreningen.
Certified Fundraiser gav Lisa ett mer strategiskt tänk
Lisa jobbar som insamlingsansvarig på Djurskyddet Sverige och var en av deltagarna i senaste omgången av den certifierande utbildningen Certified Fundraiser.