5 symptom på att din avdelning är ineffektiv
Upptäcker ni gång på gång att ni hanterar samma typ av problem på olika sätt?
Kreativa lösningar i samhället och aktivt lärande är årets teman för Berghs i Almedalen
Förmåga och drivkraft att lära om, lära nytt och lära av och behovet av innovation och kreativa lösningar är årets frågeställningar för Berghs i Almedalen.
Emma, Emil & Christoffer gjorde vinnande kampanj för Livsmedelsverket
I februari utlyste Livsmedelsföretagen en tävling som gick ut på att ”ta fram en kampanj för att göra Livsmedelsverkets kostråd så tilltalande och genomslagskraftiga som möjligt.
Berghsstudenter bäst i Young Ones 2019
Storvinst i årets One Show för Berghs studenter som kammar hem inte mindre än 17 priser i tävlingen Young Ones.
Både guld och silver för Berghsstudenter i Gulltaggen
När den prestigefyllda nordiska konferensen och tävlingen Gulltaggen offentliggjorde vinnarna av Gulltaggen Awards tog fyra Berghsstudenter hem både guld och silver.
"Kurserna håller hög kvalitet"
Anni Svensson är chef för digitala medier på Telge AB och har läst flera kurser på Berghs.
Berghsduon Fanny & Erik bakom kampanjen "En barnförbjuden annons"
Erik Nyström och Fanny Klefelt går andra året på heltidsprogrammet Art Director/Copywriter och har sedan sin praktik i höstas jobbat deltid för reklambyrån INGO.
Fick en djupare förståelse för Design Thinking
Annika Hövik är Digital Designer på SVT och läste intensivkursen Design Thinking på Berghs hösten 2018.
Fotokursen passade floristen perfekt
Emilie Jacobsson är ekonomen som sadlade om och blev florist. Här berättar hon om karriärbytet och hur kursen har kommit till nytta.
Kursen Content Design lade grunden till byråns strategi
Elin Landström är Art Director på en kommunikationsbyrå i Luleå och läste Berghs distanskurs Content Design under hösten 2018.
Berghsstudenter står bakom hälften av nomineringarna i Gulltagen 2019
I år är det återigen dags för Berghs studenter att tävla i den prestigefyllda tävlingen Gulltagen och när de nominerade inför 2019 års prisutdelning i Oslo presenterades var inte mindre än 3 av 6 case från Berghsstudenter.
Amir satsar på UX och Motion Graphics i San Francisco
Amir är Apple-entusiasten som sökte sig till San Francisco efter Berghs Bachelor-terminen i Stockholm.
Stadium tar hjälp av Berghsstudenter i sitt hållbarhetsarbete
Stadium lägger mycket resurser på sitt hållbarhetsarbete och detta är ett område som de nu vill satsa ännu mer på.
Få koll på video i sociala medier!
Video är idag en självklarhet för att marknadsföra sig på sociala medier.
18 nya kunder till Berghs när årets examensprojekt drar igång
Under april och maj kommer Berghs studenter att ta sig an utmaningar från företag och organisationer som vill utforska nya kommunikationslösningar.
Så bygger du en lärande organisation genom akademier
Dagens snabba förändringstakt utmanar företag att klara av att både uppdatera kunskap och få in ny kunskap inom helt nya områden.
5 kurser för dig som tyckte det var bättre förr
Är du också trött på det digitala?
Daga lyfter brist på jämställdhet i reklambranschen
Daga Simonsson går andra året på Art Director/Copywriter på Berghs och arrangerade i tisdags ett seminarium för att diskutera hur reklambranschen ska bli mer jämställd.
David pluggar design på Ravensbourne i London
David hade ett butiksjobb i en galleria och var sugen på att göra något nytt och kreativt, helst utanför Stockholm.
Därför kräver den digitala transformationen processledare
Vi befinner oss mitt i en digital transformation där innovation spelar en större roll än någonsin.
Här är Berghsstudenternas IoT-lösningar för ett bättre samhälle
I Berghs Explore 2018 fick över 150 Berghsstudenter i uppdrag att skapa nya innovations- och kommunikationsidéer med utgångspunkt i några av de samhällsutmaningar som IoT Sverige arbetar med.
Strategisk kommunikation tog Arthur till Wenderfalck
Arthur gick heltidsprogrammet Strategisk kommunikation på Berghs och idag jobbar han som planner på kommunikationsbyrån Wenderfalck.
Från ekonomi i Uppsala till Produktionsledning på Berghs
Fanny läste heltidsprogrammet Produktionsledning på Berghs och jobbar idag som produktionsledare på reklambyrån WDW Creative.
Distanskursen passade perfekt
"Kursen Digital PR kändes nytänkande, spännande och var precis vad jag letade efter" säger Matilda Fondell, Production Coordinator på H&M.