Digifredag 36
Den här veckans Digifredag bjuder på fusk, världens mest gillade bild (för hur vore det om vi var de enda på jorden som inte rapporterade om ägget?
“Hur människor interagerar med varandra är bland det mest intressanta jag vet”
Petra Lundh är enhetschef på Hyresgästföreningen i norra Skåne.
“Kursen Strategisk projektledning blev en vändpunkt i mitt arbetsliv”
Maria Samson är Kommunikations- och digitaliseringschef för Finspångs kommun.
Berghs Studio has a new Creative Director - say hi to Adam Horne!
Berghs Studio has a new Creative Director.
5 trender inom sociala medier
Vi blir ständigt överösta av trendrapporter om hur sociala medier utvecklar sig.
"Grafisk design och skandinavisk formgivning är mitt stora intresse”
Ida Alfredsson är Marknadschef på belysningsföretaget Lightab.
"Kursen har hjälpt mig att bli en bättre digital kravställare"
Karolina Strand är Global Content Manager på Oriflame Cosmetics och en av alla de som har läst kursen Digital marknadskommunikation på Berghs.
Digifredag 35
Apple retas med konkurrenten, mediebolaget KIT flyttar bland byråer och så här spelar du ihop dig en hamburgare från Burger King.
Vad gör en Copywriter?
Vad gör egentligen en Copywriter på dagarna?
Studenten Julia har formgivit Berghs kaffemuggar
Var sjätte månad går Berghs ut med en minibrief till sina kreativa studenter om att formge skolcaféets muggar.
Kursen var precis det Josefine letade efter
Josefine Weilander är projektledare vid Kungliga Hovstaterna och läste kursen Strategisk projektledning på Berghs under hösten.
Case: Berghs flyttar in hos Grand North
– Vi tror på utveckling och ny kunskap.
Case: Aller Media utvecklar Aller Academy ihop med Berghs
– Med utbildningen vill vi utveckla ett framtida ledarskap som i en mängd olika funktioner leder och utvecklar Aller medias affärsverksamhet in i framtiden.
På Berghs Unconference samlas de som brinner för utbildning och innovation
– En Unconference är en medskapande dag där likasinnade samlas och lär sig nya saker.
5 tips för att få engagerade konferensdeltagare
Inspirationsföreläsningar i all ära, men för att skapa ett möte eller konferens som stannar hos deltagarna efter dagen är slut krävs det att vi kompletterar med verkliga samtal, reflektioner och andra former av aktivt medskapande.
Maja adderade digital kompetens
Maja Gavie läste distanskursen Digital kommunikation på Berghs hösten 2014.
Digifredag 34
Pokemon Go-nyheter, Mars-selfies, Facebooks nya sökannonser och Googles släpp av årets söktrendsrapport.
Kommunikationstrender att ha koll på inför 2019
Vilka kommunikationstrender bör du ha koll på inför nästkommande år?
De största trenderna inom kommunikation under 2018
Vilka händelser eller områden har präglat det gångna året?
“Rekommenderar kursen till alla som är nyfikna på illustration”
Teresa Tingbrand läste kursen Illustration på Berghs våren 2017 och jobbar sedan dess som frilansande illustratör och skribent.
Digifredag 33
I veckans Digifredag: Butiksdöd, en ny dataläcka, populära Youtube-klipp och Indien växer på nätet.
Ett steg mot nästa karriär
Längdhopparstjärnan Michel Torneus har alltid varit intresserad av marknadsföring och vill arbeta med det efter sin idrottskarriär.
"Om 10 år kommer vi inte att tänka på Internet of Things som ett fenomen"
I Berghs Explore 2018 har Berghs studenter fått i uppdrag att ta fram 21 innovation- och kommunikationsidéer som IoT Sverige kan använda i sina möten med näringslivet, nationellt och globalt.
365 skrivtips av Berghs copylärare
Embla Sue Panova, Mikael Rosén och Anna Kleinwichs Magnusson är copywriters och kursansvariga på Berghs.