Kommunikationstrender att ha koll på inför 2019
Vilka kommunikationstrender bör du ha koll på inför nästkommande år?
De största trenderna inom kommunikation under 2018
Vilka händelser eller områden har präglat det gångna året?
“Rekommenderar kursen till alla som är nyfikna på illustration”
Teresa Tingbrand läste kursen Illustration på Berghs våren 2017 och jobbar sedan dess som frilansande illustratör och skribent.
Digifredag 33
I veckans Digifredag: Butiksdöd, en ny dataläcka, populära Youtube-klipp och Indien växer på nätet.
Ett steg mot nästa karriär
Längdhopparstjärnan Michel Torneus har alltid varit intresserad av marknadsföring och vill arbeta med det efter sin idrottskarriär.
"Om 10 år kommer vi inte att tänka på Internet of Things som ett fenomen"
I Berghs Explore 2018 har Berghs studenter fått i uppdrag att ta fram 21 innovation- och kommunikationsidéer som IoT Sverige kan använda i sina möten med näringslivet, nationellt och globalt.
365 skrivtips av Berghs copylärare
Embla Sue Panova, Mikael Rosén och Anna Kleinwichs Magnusson är copywriters och kursansvariga på Berghs.
Simon och Victor börjar på AKQA – i Venedig
Simon och Victor tog examen tidigare i år från Berghs heltidsprogram Art Director/Copywriter.
Digifredag 32
Kändisens bot-armé, Netflix nya spelbara serie och app-läkaren som flyttar ur mobilen.
“Jag ser lärandet som en process som aldrig tar slut”
Binaji Marouf är kommunikationschef på Studieförbundet NBV.
Sociala medier – en tonåring som har klippt sig och skaffat jobb
Tiden då det kändes fräscht och nyskapande att ha en Facebooksida till ditt företag är för länge sedan passerad, och idag är sociala medier lika självklart som en integrerad del i ett företags marknadsföring och positionering.
Är du en modig kommunikationsköpare?
Har ditt företag eller organisation en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet ni vill utforska ihop med Berghs?
Digifredag 31
Heetch i blåsväder, Fake news, Zlatan och rutten mat!
Trendspaning: Hackvertising - lika lätt som Whopper123
För fem år sedan hackade Mc Donald's fans Burger Kings twitterkonto och bytte profilbilden.
Anna pluggar till Growth Marketer – en kreativ analytiker
Anna Nevalennaya pluggar Berghs heltidsprogram Growth Marketer.
Hej Hållbarhetsexpert!
Hållbarhet som begrepp finns överallt idag – i tidningar, på tv, online och framförallt i människors medvetanden.
"Det kändes på en gång som jag hittat rätt”
Ylva Boske gick Berghs Upgrade: Digital Design våren 2018.
Vill du också ha bättre möten?
Jenny Widén är kommunikatör på Linköpings universitet.
Digifredag 30
Är det en ny Cambridge Analytica skandal på gång?
"Bra hållbarhetskommunikation görs bäst genom total transparens"
Johanna Nilsson är opinionsbildare inom ämnet hållbart mode och en av grundarna till det snabbt växande forumet Klimatklubben.
Digifredag 29
Extra, extra!
Från Berghs Bachelor till Brand Design på Ravensbourne
20-åringen Ester flyttade till Stockholm från Göteborg för att plugga på Berghs en termin.
“Kursen satt mitt i prick”
Marcus Smith är VD på en byrå med fokus på marknadsföring via sociala medier.
Vicky är Berghsstudenten som gör karriär i Kalifornien
För första gången på tre år är Vicky Inoue och hälsar på i hemstaden Stockholm.