"En utbildning räcker inte för ett helt yrkesliv"
Näst bäst i EU, och topp 5 i världen.
Digifredag 25
I den här veckans Digifredag: Svenskarna och internet, nytt alfabet, äpplekaos och smarta kartor!
Trendspaning: It's down to your DNA
Deoxyribonucleic Acid Marketing, eller DNA-marknadsföring spås bli en ny måttstock inom personlig marknadsföring.
Digifredag 24
I veckans spaning från våra digitala strateger och kreatörer, också känd som Digifredag: VR, Elscootrar och it-jättar som fyller jämt.
Digifredag 23
Hör ropen skalla - Digifredag åt alla!
Fick verktyg att coacha, leda och lyfta medarbetare
Annsofie Björklund är frilansande Senior Art Director och Creative Director.
"Motverka PR-misstag genom insiktsarbete"
Berghsstudenterna Amanda, Theodor, Ida & Stina från klassen Digital Strateg/Kreatör har träffat Anna Johansson, seniorkonsult på Gullers Grupp och kursansvarig för kursen PR Management, för att prata om PR och vikten av att fokusera på strategiskt arbete.
Gather Festival - En innovationsfestival med fokus på samhällsfrågor
Gather Festival är innovations- och inspirationsfestivalen som för andra året i rad går av stapeln på Nobelberget i Stockholm.
Berghs Studio + Novare nominerade till Svenska Designpriset
Berghs Studio har nominerats till Svenska Designpriset i kategorin Grafisk identitet – hantverk.
UX-kursen fick Johan att våga byta riktning
Johan Cederloo har minst sagt varit en ambitiös student de senaste åren.
Till minne av Björn Ericstam
Den här texten är skriven av Bo Bergström till minne av vännen Björn Ericstam, tillika tidigare lärare på Berghs.
Trendspaning: STHLM Tech Fest 2018
Under STHLM Tech Fest samlas mer än 5000 start-ups, investerare, designers, utvecklare, och journalister för att dela kunskap och inspireras.
Trendspaning: Lekfullheten är tillbaka!
Få trender inom reklam och marknadsföring är så efterlängtade som lekfullheten eller "playfulness".
Sitter på en guldgruva efter kursen Digital PR
David Blomgren är kommunikationsstrateg i Linköpings kommun.
Berghs nya alumninätverk: Berghs Connect
Berghs Connect är en digital mötesplats för alumner.
“Kursbeskrivningen och innehållet var som gjort för mig”
Micaela Svanborg jobbar som Business Analyst på Ica och läste kvällskursen Digital Management hos oss hösten 2014.
Kampanjer vi minns: #4 Påverkan
I den här sista delen av artikelserien "Kampanjer vi minns” fokuserar vi på de kampanjer som gjort avtryck, och som genom kommunikation haft stor påverkan, även långt efter att kampanjen är över.
Berghs analyserar valkampanjer i Metro
Inför valet har Metro tagit hjälp av en expertpanel från Berghs för att analysera hur partierna kommunicerat i sina valkampanjer.
Kampanjer vi minns: #3 Hantverk
Att prata om hantverk inom kommunikation kan låta högtravande, men det kan också vara det som avgör hur väl ett budskap når fram.
"För att lyckas med digital spridning krävs det att du vet vad, var, när och till vem"
Hur du lyckas med digital spridning är inget du kan gissa dig till, det kräver strategi, planering och kunskap.
Kampanjer vi minns: #2 Innovation
Innovation är ett återkommande ord som byråer, marknadsavdelningar och tävlingar prisar och hyllar.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Today at Apple”
Grand Prix inom kategorin "Brand Experience & Activation" gick i årets Cannes Lions till "Today at Apple".
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Blood Normal”
Den relativt nyinstiftade kategorin ”Glass: The Lion for change" premierar kampanjer och kommunikation vars ambition är att förbättra och förändra orättvisor och obalans mellan könen.
Femte året för inkluderingsinitiativet SthlmOp
För femte året i rad gick #SthlmOp av stapeln i Berghs lokaler i mitten av juni.