Trendspaning: Lekfullheten är tillbaka!
Få trender inom reklam och marknadsföring är så efterlängtade som lekfullheten eller "playfulness".
Sitter på en guldgruva efter kursen Digital PR
David Blomgren är kommunikationsstrateg i Linköpings kommun.
Berghs nya alumninätverk: Berghs Connect
Berghs Connect är en digital mötesplats för alumner.
“Kursbeskrivningen och innehållet var som gjort för mig”
Micaela Svanborg jobbar som Business Analyst på Ica och läste kvällskursen Digital Management hos oss hösten 2014.
Kampanjer vi minns: #4 Påverkan
I den här sista delen av artikelserien "Kampanjer vi minns” fokuserar vi på de kampanjer som gjort avtryck, och som genom kommunikation haft stor påverkan, även långt efter att kampanjen är över.
Berghs analyserar valkampanjer i Metro
Inför valet har Metro tagit hjälp av en expertpanel från Berghs för att analysera hur partierna kommunicerat i sina valkampanjer.
Kampanjer vi minns: #3 Hantverk
Att prata om hantverk inom kommunikation kan låta högtravande, men det kan också vara det som avgör hur väl ett budskap når fram.
"För att lyckas med digital spridning krävs det att du vet vad, var, när och till vem"
Hur du lyckas med digital spridning är inget du kan gissa dig till, det kräver strategi, planering och kunskap.
Kampanjer vi minns: #2 Innovation
Innovation är ett återkommande ord som byråer, marknadsavdelningar och tävlingar prisar och hyllar.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Today at Apple”
Grand Prix inom kategorin "Brand Experience & Activation" gick i årets Cannes Lions till "Today at Apple".
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Blood Normal”
Den relativt nyinstiftade kategorin ”Glass: The Lion for change" premierar kampanjer och kommunikation vars ambition är att förbättra och förändra orättvisor och obalans mellan könen.
Femte året för inkluderingsinitiativet SthlmOp
För femte året i rad gick #SthlmOp av stapeln i Berghs lokaler i mitten av juni.
Berghs går på Tech Open Air - Berlins svar på SXSW
Tech Open Air drogs igång 2012 och är en festival i Berlin som sägs vara Europas svar på omåttligt populära SXSW.
Berghs startar ett inkluderingsråd
Berghs vill öka hastigheten i arbetet att få fler unga att söka sig till kommunikationsbranschen, vilket kräver en ännu mer inkluderande bransch samt fler förebilder.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Follow The Arches”
Den kanadensiska byrån Cossette vann i förra veckan Grand Prix i Cannes Lions för kampanjen "Follow the Arches", en OOH-kampanj där McDonalds ikoniska bågar plockades isär och omvandlades till riktiga vägskyltar.
“Jens och Chris är en fantastisk duo”
Marie Kronholm är UX lead på Försäkringskassans digitala kanaler.
Grand Prix-vinnare i Cannes: "The Trash Isles"
Att vinna ett guldlejon i Cannes Lions är stort.
Kampanjer vi minns: #1 Inkludering
I kommunikationsbranschen och som konsument möts vi dagligen av kampanjer i olika former.
Berghs är bäst i Cannes - för femte året i rad
För otroliga femte året i rad utnämns Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes.
Digital Design-studenter tar fram AR-app
Anna, Kristin, Ylva & Petra har precis examinerats från Berghs Upgrade: Digital Design.
Flera Berghsstudenter på shortlist i Future Lions 2018
Nu har bidragen som blivit nominerade i AKQA Future Lions i Cannes 2018 tillkännagivits.
Berghs Grad Show 2018
Grad Show, examensutställningen som visar upp avgångsklassernas bästa arbeten, hade i år fokus på att göra utställningen till en digital upplevelse.
"Drömmen är att flytta till New York"
Andreas studerade Produktionsledning på Berghs och tog examen för snart ett år sedan.
UX Writing - den nya och efterfrågade kompetensen
UX Writer har blivit kallad den nya rollen för copywriters.