Tonje Halvorsen gjorde en kollektion av 500.000 säkerhetsnålar
Tonje Halvorsen upptäckte en ny hobby under sin tid på Berghs.
Diplomutdelning för Certified Fundraisers
Berghs kunde förra veckan diplomera ytterligare 12 certifierade insamlare!
3 deltagare om kursen Motion Graphics på Berghs
Rörlig grafik är numera en viktig del av kommunikationen på internet och i sociala medier.
Berghs vinner pris i Native Advertising Awards
Under hösten kammade Berghs tillsammans med KIT hem ett guld i internationella Native Advertising Awards i Berlin.
Pino Roscigno valde att byta karriär
Pino Roscigno bor i Eskilstuna och är Marketing Director på Stadium.
Vinnarna i Student Lab med Lundbergs
I helgen gick terminens sista Student Lab av stapeln och det är en grupp studenter från Berghs, Jönköpings Universitet och Handelshögskolan som stod segrande i slutet av en intensiv lördag med Lundbergs som värd.
Det här tycker Robert Lundin är bäst med Berghs
Robert Lundin är Creative Director på reklambyrån Strateg i Örebro och har läst två distanskurser hos oss.
Berghs Morning Routine: konsten att misslyckas
Att misslyckas ligger i tiden, och gärna med mantrat "fail fast".
Deras första kampanj är med en av världens största influencers
När instagramfenomenet The Fat Jewish lade upp det första klippet i kampanjen som ska hjälpa Elgiganten att lansera shoppinghögtiden Singles Day, fick den över en miljon views under det första dygnet.
"Fördomarna mot damishockey är AIK:s absolut största hinder"
Under hösten fick studenterna i klassen Public Relations ett uppdrag av AIK Damhockey.
“På AAU har du möjlighet att testa dig fram till vad som är din grej”
I början av 2016 besökte Ida Ström Berghs eftersom hon var nyfiken på att höra mer om skolans heltidsprogram.
En distanskurs på Berghs var bra för karriären
“Kursen överträffade mina förväntningar.
Här är lösningarna som tog studenterna till Arlas ledning
I kursen “Förpacka varumärket” fick Berghs designstudenter ett skarpt uppdrag av Arla: få unga och unga vuxna att dricka mer mjölk med hjälp av förpackningsdesign och digitala lösningar.
Kursen passade Nadja perfekt
Umeåbon Nadja Lindgren läste kursen Digital marknadskommunikation i Stockholm under våren 2017.
En gång Berghs - alltid Berghs
Sofia Sturesson läste Marknadskommunikation på Berghs hösten 2014.
#metoo - en personlig kampanj som inte slutar på nätet
Den virala kampanjen #metoo har under veckan spritt sig som en löpeld över hela världen.
Karl designar spel i San Francisco
För Karl Dahlfors började resan vid ett studiebesök på Berghs i tvåan på gymnasiet.
Därför kommer ingen undan YouTube
Georg Herlitz, Creative Director på United Screens, har en längre erfarenhet av onlinevideo än vad YouTube är gammalt.
Från Berghs till egen byrå
2015 avslutade Sofie Redtzer sina studier på Berghs och gick ut med den nya titeln grafisk designer på CV:t.
Berghs Morning Routine - Event och möteskommunikation
I det här filmade seminariet tar vi upp hur du kan skapa möten och evenemang där besökarna i stället för att vara publik blir aktiva deltagare.
Case study: Fotoskolan Stockholm
I den här lösningen valde studentgruppen att skapa konceptet Visionary Moments, för att uppmuntra nyfikenhet och mod hos målgruppen att våga drömma stort.
Case study: RFSU
Briefen löd: öka medvetenheten om RFSU:s insamlingsverksamhet.
Case study: DeLaval
DeLavals uppmaning till studenterna var att genom digital storytelling göra DeLaval till "top of mind" hos mjölkproducenter.
Case study: Comviq
I Comviqs brief till studenterna uppmanades de att hitta en lösning för att få fler i den yngre målgruppen att välja företaget framför konkurrenterna.