Berghs Morning Routine: Facebook strategy
I den här filmade föreläsningen tittar vi närmare på hur du som företag eller organisation bättre utnyttjar de möjligheter som plattformen erbjuder och därmed ökar relevansen för er målgrupp på Facebook.
Student Lab Postkodlotteriet: ungt varumärke med stor potential
I sin roll som Creative Director på Postkodlotteriet arbetar Anders Knutsson till vardags med varumärkesplattformen och den kommunikativa plattformen.
Missa inte höstens mest kreativa extrajobb!
Tillsammans med likasinnade arbetar du i Berghs Student Lab intensivt under en lördag med ett riktigt företags kommunikationsutmaningar.
Suzan slår ett slag för inhouseavdelningen
Den 5 oktober går Inhousetävlingen av stapeln i Stockholm och Berghs är medarrangör.
Berghs Morning Routine: Analysera mera!
Varumärken har en unik chans idag
Alla jobbar vi med propaganda
På Forum för levande historia pågår nu en mycket intressant utställning om propaganda.
Get started producing video content - today!
Internet is moving, and it’s moving faster by the minute.
Ta steget från medvetenhet till handling med varumärket
De som är duktiga på att bygga och positionera varumärken är medvetna om att alla signaler de skickar ut påverkar.
Michael Aneto joins Berghs International
Amsterdam based planner Michael Aneto takes over Berghs Creative and Strategic Certificates.
"Tro aldrig att du vet bättre än dina användare"
När Anna Vikström sökte till Berghs kurs Webbanalys och konvertering var inte planen att det skulle gå så fort.
Att skapa rörligt, hur svårt kan det vara?
Alla kommer att behöva utveckla sina kunskaper, hela tiden.
17 Swedish secrets that will boost your career
Marco Ortolani is an Italian living in Sweden.
Anna Lantz: jag ville lära mig mer om ledarskap
När Annas chef uppmuntrade henne att läsa en kurs i projektledning föll hennes val på Berghs dagkurs i Strategisk projektledning.
Kommunikationsplattformen är utgångspunkten
När Nisha Kurt blev befordrad till kommunikationschef fick hon möjlighet att bygga upp en avdelning som inte funnits på företaget tidigare.
Vikten av att veta vilka frågor du söker svar på
Möjligheterna med webbanalys är i det närmaste oändliga idag.
Interaktionsdesign: inte längre torrt och vetenskapligt
En gång i tiden ansågs interaktionsdesign vara ett torrt vetenskapligt ämne.
Berghs i Almedalen: Student lab livepitch!
I den här specialversionen av Student Lab ser vi studenterna pitcha live på plats i Almedalen, i sin utmaning från utbildningsföretaget Sanoma.
Louise lär dig att integrera digital kommunikation i det traditionella pr-arbetet
Digital PR är en av Berghs populära distanskurser.
Kom igång med ditt företags marknadsföring på LinkedIn - på en dag!
LinkedIn är den självklara plattformen för företag som är verksamma inom B2B men rymmer också oändligt många möjligheter för företag som är inriktade på B2C.
Berghs i Almedalen: de kallar sig influencers
I det tredje och sista seminariet från Almedalen 2017 får vi en inblick i mediesamhällets nya aristokrati: influencers.
Berghs i Almedalen: Det nya ledarskapet
I det andra av tre seminarier från Almedalen 2017 tittar Berghs VD Camilla Wallander närmare på det nya ledarkskapet - från micro management till kompetensförädling.
Berghs i Almedalen: Sanning, lögn och kommunikation
I det första av tre seminarier från Almedalen 2017 lyssnar vi till Tor Löwkrantz Waxin som frågar sig: Sanning, lögn och kommunikation – hur medskyldig är reklambranschen till post-truth-samhället?
Halvsanningar och kompetensutveckling – spaning från Almedalen
Petronella Turesson delar med sig av sina intryck från Almedalen, där hon reflekterat över aprilskämtskommunikation och försökt ta reda på vilken typ av kompetens som gör människor relevanta i framtiden.
Den kreativa roboten - spaning från Almedalen
I Almedalen besökte Berghs Tor Löwkrantz Waxin ett seminarium som berörde AI ur ett samhälls- och näringslivsperspektiv.