Cannes Lions 2017: morgonstund har Facebook i mund
Under Cannes Lions fjärde dygn tycks besökarna ta sovmorgon.
“I knew in my bones that Berghs was the right choice”
French students Charlotte Waldelof and Stephanie Picq were both impressed by how the teachers at Berghs empowered them to get up on stage to present projects and to believe in their work.
Därför bör varje ledningsgrupp ha med en planner
Som planner jobbar du hela tiden med den ena foten i leverantörsvärlden (till exempel på byrå eller marknadsavdelning) och den andra i konsumentvärlden (det vill säga hos den som ska ta till sig budskapet du vill förmedla).
Cannes Lions 2017: Perfect imperfections
Cannes Lions 2017 är igång och årets första Grand Prix, Cannes Lions finaste utmärkelse, har redan delats ut.
"En bra strategi levererar en idé som landar rakt i magen"
Margareta "Geta" Kroon kan det här med marknadsföring.
Student Lab i Almedalen om framtidens lärande
Sanoma Utbildnings affärsidé är att erbjuda lösningar för lärande som engagerar, ger bättre resultat och underlättar vardagen för lärare och elever.
Berghs lanserar Berghs Studio
12 juni 2017.
För att skapa förtroende finns inga snabba genvägar
Relevansen för PR ökar i samma takt som mängden spridda budskap och antalet reklamfria premiumtjänster på marknaden.
Copywriteryrket genomgår en stor förändring
Digitaliseringen förändrar inte bara hur vi samtalar med varandra eller kommer i kontakt med ny information - det förändrar också yrket för copywriters.
Trolle och Knight till Berghs Portfolio- och mentorskapsprogram
I nyheten Berghs Portfolio- och Mentorskapsprogram arbetar en grupp studenter under fyra månader med verkliga case, handledda av utvalda mentorer.
Illustratörsyrket blir allt mer internationellt
En bild säger mer än tusen ord.
Fokus på digitala lösningar för en bättre värld i årets One Show - Young Ones
Under One Shows studentkategori Young Ones kunde en tematik synas i teman som "millennnials som peace builders", kvinnors rättigheter, flyktingkriser och människor som lever i utanförskap.
Vikten av att ta dig tid att lära känna din målgrupp
Camilla Bolin är kursansvarig för Berghs grundläggande distanskurs i marknadsföring.
Den ädla konsten att använda kommunikation som ledningsverktyg
Som kommunikationschef behöver du kunna använda kommunikation som ett ledningsverktyg för att få människor att förstå sammanhanget de är i, färdriktningen som är vald och att kunna involvera ledare och medarbetare så att de väljer att bidra med sin kompetens och skapar nytta för dem ni är till för.
Digifredag 22
Med sorg i hjärtat tog Berghs igår farväl av 2017 års examensstudenter, däribland de digitala strategerna och kreatörerna som under året bjudit på Digifredag!
Deras partyspel kammade hem pris i D&AD 2017
Studenterna Linea Lindström, Sarah Bengtsson och Erica Svejderud skapade ett partyspel som går ut på att sno tid av varandra.
Studenter vinner pris i D&AD för grafisk lösning som belyser dyslexi
I den brittiska reklamtävlingen D&AD belönas i år två Berghsstudenter med en åtråvärd penna för sin grafiska lösning som belyser dyslexi.
Vänta inte på inspirationen - skriv varje dag!
Det finns få saker som är så fundamentalt viktiga för personer som jobbar med kommunikation som att kunna skriva bra.
Kellogg's Walk Up kammade hem storpris i Norge
Det stannade inte vid tre nomineringar i Gulltaggen i Oslo för Berghs studenter i vår.
Erica och Oscar tilldelas Aller Stipendium och beger sig till New York
Två av Berghs studenter packar snart sina väskor för att spendera sommaren i New York och vid School of Visual Art.
Vart är vi på väg? Spaning från Educator's summit, One Show
Som en del av den stora kommunikationsmässan The One Show i New York anordnas en konferens om framtidens lärande: Educator’s Summit.
The Boardroom Collection vann guld i Young Ones
I New York vann under maj 2017 Berghs studenter Clara Uddman, Sofia Nordström, Anna Salonen och Ida Jonsson en guldpenna i den prestigefyllda reklamtävlingen One Shows studentkategori Young Ones.
Digifredag 21
Digifredag börjar nå slutet för den här terminen och denna vecka finner vi en båt som drivs av passagerarnas egna ork, McDonald's senaste briljanta kampanj och solpanelerna som man skriver ut.
Digifredag 20
Hoppla!