Hur tar du steget till ett övergripande kommunikationsansvar?
Ett kommunikativt ledarskap kännetecknas av dialog, återkoppling, öppenhet, närvaro och att medarbetarna involveras i beslutsfattandet.
Digifredag 15
Dags för Digifredag - påskspecial!
Nytt tillvalsämne inom Berghs Bachelor: UX
Nyhet inom Berghs Bachelor: från och med hösten 2017 kan studenter inom Berghs internationella program Bachelor välja UX som elective (tillvalskurs) under den första terminen på Sveavägen i Stockholm.
Håller CD:ns roll på att bli överflödig?
Berghs Creative Director Christopher Waldekrantz åkte under våren 2017 till Los Angeles för att besöka 72 & Sunny och titta närmare på deras initiativ som utmanar den kreativa branschen i stort och CD-rollen specifikt.
Career Day 17: "de flesta verkar intresserade av att anställa"
Halvvägs genom Career Day 2017.
Career Day 17: "Det är något speciellt med att komma hit"
Kaplan är ett företag som arbetar med relationsmarknadsföring och kundnöjdhet.
Career Day 17: "being nervous can be a positive force"
Career Day 2017 is about to begin and in the Cafeteria we get a chat with the Finnish agency Miltton Creative - today represented by Creative Director Mikko Hakkarainen and Managing Director Olli Sirén who shared their hopes, expectations and thoughs about the day at Berghs.
Career Day 17: "jag fokuserar på vad jag tycker verkar spännande"
Career Day 2017 har dragit igång!
Digifredag 14
Läs i veckans lista om Elon Musks planer på digitala implantat i hjärnan, det nyöppnade hotellet där du kan bada i öl och hur du kan designa dina egna Adidas-kläder direkt i butik.
Välkomna till Career Day 2017!
Fredagen den 7 april är det åter dags för Berghs Career Day - dagen då Berghs studenter och den bransch de snart ska ut och arbeta inom möts i över 1500 möten, fördelade på fem timmar.
SCB om examensprojekt 2017: vi vill bli utmanade!
Framtiden närmar sig med stormsteg och snart går en ny kull av Berghsstudenter ut i verkligheten utanför skolans väggar.
Berghs på SXSW: allt kommer att vara AI - eller?
AI utvecklas mer och mer samtidigt som det utforskas fler användningsområden där det kan användas.
Berghs och Another Tomorrow utvecklar utbildningsprogram i London
Tillsammans med Londonbaserade konsultbyrån The Future Laboratory skapar Berghs och svenska innovationsbyrån Another Tomorrow ett helt nytt utbildningsprogram i London.
Berghs på SXSW: låt DNA avgöra vad du ska äta
I det här inslaget träffar Olle och Gaby en representant från företaget Habit som skapat ett DNA-test som visar vad du bör äta.
SJ om examensprojekt 2017: vi har en tuff resa framför oss!
Maria Cederlund arbetar med marknadskommunikation för ett av Sveriges mest kända - och kanske mest omdiskuterade - varumärken.
Berghs på SXSW: prat med AI-robotar
När tillfället att samtala med två AI-robotar på South by Southwest erbjöds var Berghs studenter inte sena att anmäla sig.
Berghs på SXSW: Doberman älskar gender equality
Berghs studenter intervjuar Dobermans VD Lisa Lindström och Yvette Englund om jämställdhet och appen Gender EQ, som mäter hur mycket plats män och kvinnor tar i ett rum vid exempelvis ett möte.
Berghs på SXSW: Sveriges radio om framtidens radio
Radion är inte död – ljud blir allt viktigare!
Berghs på SXSW: Dude, where is my data?
Berghs studenter Olle och Gaby rapporterar från ett seminarium på South by Southwest i Austin med Finn Myrstad från norska Forbrukerradet om information och personlig integritet.
Berghs på SXSW: den talande ölen
Berghs studenter på SXSW pratar med tillverkaren av den talande ölen - en produkt som genom sensorer kan scanna av vilket ölmärke man håller upp och visualisera det på en skärm.
Berghs på SXSW: de lysande discohandskarna
Berghs studenter Olle och Gaby dansar vidare på South By Southwest i Austin.
Berghs på SXSW: Asiens största AR-företag
Berghs studenter Olle och Gaby tar en titt på produkten som får 2D-objekt att både bli 3D och interaktiva genom en läsplatta.
Digifredag 13
Den här veckan kan ni läsa om en smart kampanj som nyttjar autocorrect för att skapa diskussion om sexuella övergrepp och om nypremiären för ett av de mest klassiska strategispelen genom tiderna.
Berghs Morning Routine: varumärket eller affärsstrategin?
I det här frukostseminariet delar varumärkesexperten Åsa Myrdal Bratt med sig av sina insikter kring varför varumärket idag är ännu mer relevant som styrinstrument än affärsstrategin – och hur det förändrar villkoren för varumärkesbyggandet.