Almedalen 2016: alla pratar om startups - men vad är grejen?
Almedalen 2016.
Rapport från Almedalen: app-ropå att mötas
Hur ska hur traditionella företag samverka med digitala superstars och skapa utrymme för kreativa idéer och innovation?
Kreativitet och innovation i Almedalen 2016!
Almedalen 2016.
Bakom kulisserna: ett öppet samtal om samhällsförändringar och ledarskap
Almedalen 2016.
From Finland, through Berghs to California
Niclas Runeberg has always been a storyteller.
Student @ Berghs: work it! med Lina Kellgren
I det här reportaget hälsar vi på Lina på hennes arbetsplats, fyra år efter examensdagen.
Student @ Berghs: Work it! med Joakim Ohlsson
Här träffar vi Joakim Ohlsson, PR-student på Berghs 2012/2013, på den startup han idag jobbar.
Student @ Berghs: Try it! 7 minute workout (app)
I det här avsnittet testar två studenter från Berghs program Digital Strateg/Digital kreatör appen 7 minute workout.
Student @ Berghs: Show it! Delete for a change for Instagram
Delete for a Change är en (fiktiv) innovativ lösning där Instagram tar ställning mot ett samhällsproblem.
Projektledarrollen: vart är vi på väg?
Förändrat medielandskap eller inte – i grund och botten handlar det om att förstå kundens affär.
Berghs once again School of The Year in Cannes Lions 2016!
For the third year in a row Berghs has won ‘School of the Year’ at the Future Lions awards.
Studenter prisas i Cannes för innovativ lösning för att spara miljö och pengar
Matsvinnet är en dyrbar affär för miljö och ekonomi.
Berghs utses till School of the Year i Cannes - för tredje året i rad!
Glädjeyra på franska solkusten!
Berghs VD om framgångarna i Cannes
Återigen har Berghs blivit utsedda till School of the Year i Cannes Lions.
Studenter vinner pris i Cannes för lösning där musiken blir din språklärare
Sebastian Brännén och Maria Lashari har kommit halvvägs i sin tvååriga utbildning på Berghs, men redan nu kan de stoltsera med prestigefulla priser i Future Lions i Cannes.
Cannes Lions 2016: Creative Effectivness – den heliga graalen!
I den andra delen av Berghs spaningsserie från Cannes Lions 2016 är det dags att ta en titt på den magiska kombinationen kreativitet och effektivitet.
Cannes Lions 2016: Och svaret är….
I den tredje spaningen från Cannes Lions 2016 tittar Joakim Thulin närmare på ämnen som blivit trender i seminarie- och föreläsningsprogrammet.
Cannes Lions 2016: Kreatörer under press?
Solen har inte hunnit gå ned över Cannes Lions första dag men redan är det tydligt vilket fokus som lockar flest deltagare till seminarier och föreläsningar.
Meet some of our students
Berghs Online Certificate offers you the best of Berghs’ action-based learning, packed into in a new and flexible format.
Så kan alla kommunikatörer börja tänka som startups - på mindre än en timme!
Vad är det som digital natives som Netflix, Airbnb och Avicii har förstått som gjort dem så framgångsrika i dagens kommunikationsklimat?
Hon utbildar varumärkena att kommunicera med de svårflirtade millenniumbarnen (exklusiv intervju)
Tjejen som toppade Amazon's försäljningslista med sin debutbok blev den stora behållningen på #ThinkContent Summit 2016 i New York.
Case study: examensprojekt Iris
I det här examensprojektet från 2016 års avgångsstudenter fick gruppen i uppdrag att etablera en varumärkespositionering för att locka fler studenter till Iris.
Content marketing fick en ny innebörd i New York
Vi har bekantat oss med begreppet "content marketing" nu i ett par år.
Berghs Morning Routine - omvärlden som kreativt verktyg
Startar en bra idé alltid med ett blankt papper och en penna?