Söktrycket för Berghs utbildningar ökar!
Ansökningar till Berghs heltidsprogram med start i höst har ökat med 22% jämfört med föregående år.
Berghs studenter prisas för jämställdhetscase i One Show
I studentcaset "Say Yes To No" experimenterar Berghsstudenterna Simon, Martin och Petter med tanken att låta världens största dejtingapp slå ett slag i jämställdhetens namn.
Därför måste vi alltid värdera samverkan framför tentor
One Show är en av de tongivande tävlingarna i reklam-, kommunikation och designbranschen just nu.
The Grad Experience är igång!
Igår slog Berghs upp dörrarna för den första av två vernissage som visar upp studenternas arbeten och tar vara på besökarnas reaktioner genom konceptet Act/React.
Berghs smygöppnar reaktor, kika in bakom kulisserna!
Torsdagen den 19 maj markerar starten för Berghs slutevenemang Act/React.
Snacka om reaktioner! del 4 - Liberalernas nya logga
I den fjärde och avslutande delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!
Berghs Morning Routine - Mätning, analys och kreativitet
Mätning, analys, konvertering, datadrivna beslut och MROI har blivit vardagsmat inom kommunikation och marknadsföring.
Branschens reaktioner på 75 år av kommunikation
För att fira att Berghs fyller 75 år i år lanseras under slutevenemangsveckan i maj en tidslinje i form av ett virtuellt museum där man kan se hur kommunikationen har förändrats, från skolans start på 1940-talet fram till idag.
Snacka om reaktioner! del 3 - När kommunikation berör
I den tredje delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!
Snacka om reaktioner! del 2 - Ice Bucket Challenge
I den andra delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!
Snacka om reaktioner! del 1 - Joe and The Juice
I den första delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!
Snacka om reaktioner! Fyra kommunikatörer reagerar på fyra kampanjer
Berghs Studentbyrå släpper en miniserie kallad ”Snacka om reaktioner!
Netflix and Chill kvalade till Client Pitch Competition i One Show
Fem dagar fick de på sig att förbereda sig inför en av de viktigaste pitcherna i deras liv hittills - Client Pitch inom studenttävlingen Young Ones i New York.
Studenter pitchar That's What She Said i New York
I Client Pitch erbjuds studenter från hela världen möjlighet att vinna pris i Young Ones baserat på en pitch, som sker live inför en jury på plats i New York.
Berghs fyller 75 och öppnar unik minnesbank
I år bjuder Berghs in till ett firande av stora mått!
Berghs studenter deltog vid Valborgsfirandet på Skansen
Under Valborg arrangerade Stockholms Studenters Centralorganisation, SSCO, ett stort firande på Skansen - en tradition som lever kvar sedan 1891.
Försmak på upplevelserna i Act/React
Berghs slutevenemang närmar sig med stormsteg.
Berghs slutevent inspireras av en body architect och The Maker Movement
Mellan den 19-21 maj går Berghs slutevent av stapeln.
Case study: #delakänslan för Magelungen
Magelungen har sedan 1993 arbetat med utbildning och behandling.
Case study: Akademibokhandeln
I det här examensprojektet från 2016 fick studentgruppen i uppdrag att hjälpa bokhandeln Akademibokhandeln att lansera ett nytt varumärke som utanför själva produkten "böcker".
Case study: DN to go
I det här examensprojektet fick avgångsstudenterna i uppdrag att stärka Dagens Nyheters digitala erbjudande och produktutbud i syfte att få fler lojala, digitala, prenumeranter.
Experter kurerar Berghs slutevent
Berghs slutevenemang närmar sig med stormsteg.
Hur påverkar den digitala omställningen grafisk design-yrket?
Minja Smajic har arbetat med grafisk design i över femton år, och nästan lika länge som kursansvarig inom flertalet av Berghs utbildningar och kurser i ämnet.
Berghsstudenter bjuder på frukostseminarium under eCommerce
I mitten av maj är det dags för eCommerce-dagarna på Kistamässan i Stockholm.