Branschens reaktioner på 75 år av kommunikation
För att fira att Berghs fyller 75 år i år lanseras under slutevenemangsveckan i maj en tidslinje i form av ett virtuellt museum där man kan se hur kommunikationen har förändrats, från skolans start på 1940-talet fram till idag.
Snacka om reaktioner! del 3 - När kommunikation berör
I den tredje delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!
Snacka om reaktioner! del 2 - Ice Bucket Challenge
I den andra delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!
Snacka om reaktioner! del 1 - Joe and The Juice
I den första delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!
Snacka om reaktioner! Fyra kommunikatörer reagerar på fyra kampanjer
Berghs Studentbyrå släpper en miniserie kallad ”Snacka om reaktioner!
Netflix and Chill kvalade till Client Pitch Competition i One Show
Fem dagar fick de på sig att förbereda sig inför en av de viktigaste pitcherna i deras liv hittills - Client Pitch inom studenttävlingen Young Ones i New York.
Studenter pitchar That's What She Said i New York
I Client Pitch erbjuds studenter från hela världen möjlighet att vinna pris i Young Ones baserat på en pitch, som sker live inför en jury på plats i New York.
Berghs fyller 75 och öppnar unik minnesbank
I år bjuder Berghs in till ett firande av stora mått!
Berghs studenter deltog vid Valborgsfirandet på Skansen
Under Valborg arrangerade Stockholms Studenters Centralorganisation, SSCO, ett stort firande på Skansen - en tradition som lever kvar sedan 1891.
Försmak på upplevelserna i Act/React
Berghs slutevenemang närmar sig med stormsteg.
Berghs slutevent inspireras av en body architect och The Maker Movement
Mellan den 19-21 maj går Berghs slutevent av stapeln.
Case study: #delakänslan för Magelungen
Magelungen har sedan 1993 arbetat med utbildning och behandling.
Case study: Akademibokhandeln
I det här examensprojektet från 2016 fick studentgruppen i uppdrag att hjälpa bokhandeln Akademibokhandeln att lansera ett nytt varumärke som utanför själva produkten "böcker".
Case study: DN to go
I det här examensprojektet fick avgångsstudenterna i uppdrag att stärka Dagens Nyheters digitala erbjudande och produktutbud i syfte att få fler lojala, digitala, prenumeranter.
Experter kurerar Berghs slutevent
Berghs slutevenemang närmar sig med stormsteg.
Hur påverkar den digitala omställningen grafisk design-yrket?
Minja Smajic har arbetat med grafisk design i över femton år, och nästan lika länge som kursansvarig inom flertalet av Berghs utbildningar och kurser i ämnet.
Berghsstudenter bjuder på frukostseminarium under eCommerce
I mitten av maj är det dags för eCommerce-dagarna på Kistamässan i Stockholm.
Hur mår vår storytelling 2016?
Storytelling är – fortfarande – ett buzzword och vikten för företag att skapa historier som engagerar ökar i samma takt som mediabruset och digitaliseringen tilltar.
Därför är sociala medier en utmärkt kanal för storytelling
Ylva Björnström är inte bara en vass copywriter och poet.
Från fuldans till Oslo
Studenterna Hanna Eriksson Wiita, Ida Colliander och Malin Strinnhed från Berghs Art Director/Copywriter-tvåa har under veckan varit i Oslo för att under 24 timmar för att ta tempen på Gulltaggen.
Berghs Photography tolkar Indiska 2016
Den 25 april bjuder Berghs fotoutubildning, Berghs Photography, in till utställning och vernissage för CHANGE - Berghs Photography tolkar Indiska 2016.
Berghs Career Day 2016: vad säger studenterna?
Under Career Day träffar Berghs studenter den bransch de snart ska gå ut och jobba inom.
Berghs Career Day 2016: vad säger branschen?
Den 15 april var det åter dags för en av de stora höjdpunkterna på Berghs: Career Day.
Så hittar du rätt i din Storytelling och Content marketing
Att storytelling hör ihop med Content marketing är nog de flesta medvetna om, men det går inte att ta vilken historia som helst och lägga in som innehåll i ett content marketing-program.