Case study: Akademibokhandeln
I det här examensprojektet från 2016 fick studentgruppen i uppdrag att hjälpa bokhandeln Akademibokhandeln att lansera ett nytt varumärke som utanför själva produkten "böcker".
Case study: DN to go
I det här examensprojektet fick avgångsstudenterna i uppdrag att stärka Dagens Nyheters digitala erbjudande och produktutbud i syfte att få fler lojala, digitala, prenumeranter.
Experter kurerar Berghs slutevent
Berghs slutevenemang närmar sig med stormsteg.
Hur påverkar den digitala omställningen grafisk design-yrket?
Minja Smajic har arbetat med grafisk design i över femton år, och nästan lika länge som kursansvarig inom flertalet av Berghs utbildningar och kurser i ämnet.
Berghsstudenter bjuder på frukostseminarium under eCommerce
I mitten av maj är det dags för eCommerce-dagarna på Kistamässan i Stockholm.
Hur mår vår storytelling 2016?
Storytelling är – fortfarande – ett buzzword och vikten för företag att skapa historier som engagerar ökar i samma takt som mediabruset och digitaliseringen tilltar.
Därför är sociala medier en utmärkt kanal för storytelling
Ylva Björnström är inte bara en vass copywriter och poet.
Från fuldans till Oslo
Studenterna Hanna Eriksson Wiita, Ida Colliander och Malin Strinnhed från Berghs Art Director/Copywriter-tvåa har under veckan varit i Oslo för att under 24 timmar för att ta tempen på Gulltaggen.
Berghs Photography tolkar Indiska 2016
Den 25 april bjuder Berghs fotoutubildning, Berghs Photography, in till utställning och vernissage för CHANGE - Berghs Photography tolkar Indiska 2016.
Berghs Career Day 2016: vad säger studenterna?
Under Career Day träffar Berghs studenter den bransch de snart ska gå ut och jobba inom.
Berghs Career Day 2016: vad säger branschen?
Den 15 april var det åter dags för en av de stora höjdpunkterna på Berghs: Career Day.
Så hittar du rätt i din Storytelling och Content marketing
Att storytelling hör ihop med Content marketing är nog de flesta medvetna om, men det går inte att ta vilken historia som helst och lägga in som innehåll i ett content marketing-program.
Berghs öppnar kommunikationsreaktor på Sveavägen
Mellan den 19-21 maj går Berghs slutevent av stapeln.
Den digitala samlingen - vecka 14!
Under våren sammanställer klassen Digital strateg / Digital kreatör på Berghs veckovis en lista med det bästa som Internet har att erbjuda.
Izabel fick jobb genom Berghs Career Day
Varje år anordnas på Berghs en heldag då byråer, rekryteringsföretag och heltidsstudenter får möjlighet att träffas och knyta viktiga kontakter inför framtiden.
Case study: Change for a change för Vapiano
Det här examensprojektet från 2016 handlar om employer branding.
Berghs’ CEO moves to London to focus on international expansion
Berghs School of Communication’s CEO Camilla Wallander is moving to London to explore an international launch of the school.
Läs mer →Måltalen du behöver veta för att räkna hem din content marketing
Content marketing kan användas i olika syften.
Den digitala samlingen - vecka 12!
Vad bör du ha koll på inom VR?
Efter examen: Robin blev PR-konsult och undervisar på Berghs
Trots en stark övertygelse om att han skulle passa bäst på en byrå efter sina studier funderade Robin mycket på sin roll i relation till vad PR varit och vad det skulle bli.
Så ska Berghs studenter skapa kontaktytor mellan nya och etablerade svenskar
I vår ska studenter från ett av Berghs heltidsprogram hjälpa nya och etablerade svenskar att mötas och skapa nya kontaktytor.
Efter examen: Sara skapar design för Söderhavet och SheSays
Det svåraste efter examen var att hitta rätt tempo i livet.
Och där gick startskottet för Berghs Advisory Board 2016
Idag träffades Berghs nya Berghs Advisory Board för första gången för att diskutera och workshoppa kring ämnet kompetens.
Den digitala samlingen - vecka 11!
Vilket är det senaste robot-klippet som bör finnas på din Facebook-feed?