Den digitala samlingen - vecka 9!
Under våren sammanställer klassen Digital strateg / Digital kreatör på Berghs veckovis en lista med det bästa som Internet har att erbjuda.
Efter examen: Lina gör PR för Gina Tricot
Å ena sidan efterlängtad, å andra sidan fylld med ångest.
Åtta trender från MWC 2016 du ska ha koll på
Den globala mobilmässan Mobile World Congress lockade i år fler än 100.
Mäta ROI på content marketing kräver mognad
Att mäta effekterna av content marketing och kunna räkna ut ROI är i hög grad en fråga om mognad.
Det smarta hemmet är fortfarande ganska korkat
När Berghs Tobias Lundqvist i början av 2016 var på plats på världens största teknikmässa, CES i Las Vegas, inledde han sin trendspaning med fokus Virtual Reality.
Efter examen: Emma gick från planning till produktionsledning och landade i Oslo
På examensdagen i juni 2012 var Emma Karlsson inställd på att det var planner i Stockholm som stod näst på agendan i hennes yrkesliv.
Framtiden stavas hållbar copywriting
Förmågan att veta vad du ska säga, hur du ska säga det och vem du bör rikta dig mot är en nödvändighet om du vill etablera ditt företag idag.
Berghs i Berlin: “Fyra nedslag i tid och rum”
I kursen “Digital kommunikation” har tvåorna på programmet Art director/Copywriter jobbat med briefen från tävlingen Future Lions.
Efter examen: Benjamin triggas av att följa med kundens digitala resa
När Benjamin började på Berghs hade han en universitetsexamen i bagaget men längtade efter en studiemiljö där han tilläts vara kreativ och skapa själv, och hans förväntningar möttes från första dagen.
Efter examen: Kristoffer avslöjar Berghs fyra p:n
När Kristoffer närmade sig sin examen från Berghs hade han siktet inställt på en specifik byrå och profilerade sig stenhårt för att matcha den.
Efter examen: Karim ansvarar för åtta globala varumärken på tre marknader
Karim minns sin examen från Berghs som den vore igår, trots att 6 år i arbetslivet hunnit passera.
”Våga tro på att även din hjälp kan göra stor skillnad och bidra till förändring”
I samband med den stora flyktingkatastrofen i höstas bestämde sig Bergsstudenterna Karima, Katarina, Kami och Milad för att de behövde bidra.
Berghs möter Sveriges framtida företagare på #Epr2016! (Uppdaterad)
I dagarna två intar unga företagare A-hallen på Stockholmsmässan i Älvsjö.
Läs mer →Häng med på Master Class om Content Marketing ROI!
Den 25 februari är det dags för en mycket spännande master class i Köpenhamn, där temat är "så mäter du return of investment - ROI - på content marketing".
Läs mer →Efter examen: Lina slåss med tiden för att nå magiska resultat
En sucker för planning.
Att lägga locket på är no-no inom PR
Intresset för PR fortsätter att växa och i en tid när allt fler väljer att stänga av ljudet på reklamen eller betala för att slippa den så växer också relevansen för PR.
Superjämnt när Moto-X tävlingen avgjordes på Berghs
18.
Läs mer →Efter examen: Channa gick från produktionsledare till skribent
När Channa avslutade sina studier på Berghs 2012 hade hon redan fått jobb och hade ett tydligt mål i sikte: hon skulle bli Sveriges bästa produktionsledare.
Varumärkespositionering: dels konstform, dels rakt och enkelt
Åsa Myrdal Bratt är varumärkesexperten som fått en egen bilaga i DI.
Berghs Morning Routine - Interaktionsdesign
Trots webbranschens växande fokus på design med nya metoder, principer, designmönster och verktyg möts användare ändå alltför ofta av dåliga upplevelser, vilket leder till frustration och förlorade affärsmöjligheter för företagen.
Så bokar du en exklusiv inspirationsföreläsning från Berghs helt utan kostnad
De senaste månaderna har Berghs varit ute i världen och deltagit på spännande konferenser, masterclasser och mässor.
Berghs Morning Routine - Digital innehållsstrategi
Vi rör oss mer på webben än ute på gatorna.
Berghs Morning Routine - Marknadsföring på Facebook och Instagram
Vi svenskar tillbringar mer och mer tid i de digitala kanalerna, och Facebook fortsätter att dominera som den kanal som används av flest personer oavsett ålder eller kön.
Studentrapport från Student Lab: "En läxa vi lärde oss var att våga ta paus när vi kör fast"
Inom den första versionen av Berghs Student Lab arbetar studenterna skarpt mot uppdragsgivaren Lenovo, som med varumärket Moto vill ta hjälp av studenternas skarpa hjärnor och kreativa sinnen för att göra ett starkt återinträde på den mobila marknaden med telefonen Moto X Force.