Arbetsprovsläpp 2016
Det är den där tiden på året igen.
PR handlar om att aldrig släppa sin nyfikenhet
Inom kursen PR och medierelationer lär deltagarna sig hur de lyckas med PR-arbetet och får välförtjänt icke-köpt uppmärksamhet.
Diplomutdelning för certifierade fundraisers
Den 17 december firade 16 deltagare sin examen från Certifierad Fundraiser - en skräddarsydd utbildning från Berghs Solutions, certifierad av The European Fundraising Association.
"Vi vill arbeta med problemlösande kommunikation"
Under november och december har andra årets reklamstudenter på Berghs gjort den praktikperiod som är en del av varje heltidsutbildning och ger studenterna möjlighet att prova sina vingar i arbetslivet under sin studietid.
Berghs antagningsprocess - eller vad som händer när du skickat in din ansökan
Du jobbade kanske hårt både dagar och nätter.
Annas praktik: som en tokig släktmiddag där alla jobbar med samma grej
Varje år beger sig Berghs heltidsstudenter ut på praktik.
"Berghs examensprojekt är matchmaking på hög nivå"
Berghs examensprojekt är en lång historia av kreativa lösningar på företags och organisationers utmaningar inom kommunikation.
Berghs examensprojekt 2016: Berghs Boost Camp!
De årliga examensprojekten som heltidsstudenterna på Berghs School of Communication gör har i många år varit en succé, det ena mer enastående och kreativt än det andra.
Berghs vill göra finkulturen mer tillgänglig
Berghs Explore är igång!
Fotostudio för Musikhjälpen på Berghs veckan före jul
Så här i juletider är gåvor något många har i tankarna.
Efter examen: Axel fångade drömjobbet på AKQA
Redan under studietiden har många studenter på Berghs en god aning om var de skulle vilja hamna efteråt.
När studenterna pitchar: blöjor, bubbelvatten och bättre mjölk
Hur kan vi få män att våga visa känslor och vara empatiska?
De vann Renault by Berghs och får se sin bil skapas i Frankrike
Tre månader av hårt jobb är över och studenterna fick äntligen fira vid en prisceremoni på Scandic Anglais i Stockholm under tisdagkvällen.
Renault By Berghs: och vinnarna är…
Under hösten har studenter från Berghs arbetat hårt inom tävlingen Renault By Berghs, där de fördelade i tolv grupper arbetat med att ge den nya Clio-modellen ett nytt utseende och namn.
Ester Martin Bergsmark: utmana det publiken tar för givet
I kursen Motion Design för andraårsstudenterna i Grafisk Design på Berghs School of Communication lär de sig allt om att göra stiliga filmer.
"Vi försöker skapa en känsla kring Renault som vi inte tycker finns idag"
Så säger Joel Klasén, som studerar Communication Design för första året på Berghs School of Communication.
Efter examen: "Man måste gräva genom skiten för att nå till guldet"
27-åriga Oscar Wickman från Göteborg är före detta Berghs Bachelor-studerande.
Kreativ referensbonanza i festaffisch
Under några mörka oktoberveckor pryddes Berghs väggar av en serie affischer som orsakade både igenkänning, goda skratt och viralitet genom sitt kreativa grepp och humoristiska referenser.
Studentcase: hi.fr.us
Meet Evelina Rönnung and Hugo Wallmo, two advertising students at Berghs School of Communication.
Tutorialsgenerationen startar kunskapsdelning på Berghs
Sharing is Caring är ett vedertaget uttryck som Berghs studenter vid programmet Digital Strateg/Kreatör har tagit till sig.
Studentcase: vinnare i PackChallenge korad!
Under hösten tävlade studenter från Berghs om att ta fram det bästa konceptet för att stötta insamlingen åt UNICEF.
Ställ de rätta frågorna för att slippa diffusa mål
Att skriva för att övertyga, hur gör man?
Studentcase: storytelling kring ett varumärke
Något som återkommer regelbundet inom Berghs heltidsutbildningar är skarpa case - det vill säga att studenterna arbetar med verkliga utmaningar från riktiga varumärken, som vänt sig till skolan för att få möjlighet att få studenternas perspektiv på sina kommunikativa utmaningar.
You're coming to a completely different way of life
It’s not just about the classroom, it’s about experiencing life in a very different context.
Läs mer →