50 dagar av kommunikation, employer branding och en och annan gif
Det är högt tryck här på Sveavägen 34.
Kommunikatör=problemlösare säger Anton, som läser Interactive Communication på Berghs
Anton Håkansson läser Interactive Communication på heltid på Berghs, och på sina få lediga stunder jobbar han just nu med att utveckla sin nya app, Snailday.
Become a Berghs certified creative or strategist online
Introducing Berghs Certificate: action-based learning in a new and flexible format.
Två dygn, några öl och tanken på ett palindrom ledde till en vinst
Johan Javelius, som läser copywriting på Berghs, träffade strategen Pauline Fare från Stockholms Universitet och art directorn Kristofer Gullard Lindgren från Beckmans för första gången den 20 mars när de lottades fram som tävlingsgrupp i tävlingen 48H.
Berghs Certificate, läs en hel utbildning på Berghs utan att sätta din fot på Sveavägen
Nu lanserar vi ett nytt omfattande utbildningsformat – Berghs Certificate.
Berghs Morning Routine - Styra förändring eller leda förståelse?
Allt och alla kommunicerar.
Läs mer →Mönsterskatta, examensprojektet som blev verklighet
Hjälp utrotningshotade djur genom att lägga till en extra peng i kassan när du köper djurmönstrade kläder.
Berghs spanar på SXSW
Årets upplaga av SXSW Interactive visade på ett lika imponerande och inspirerande utbud av föreläsningar, workshops, mingel och after parties som vanligt.
En ny plattform för idéer
Idag lanserar vi Add Berghs, en hemsida där Berghs studenter visar hur kommunikation kan göra skillnad inom olika områden i samhället.
Väntar på känslan "aha, det där vill jag göra!"
Vi träffade Fredrika Lundström som går Berghs intro nu under våren och pratade lite om hur det är att läsa på Berghs.
Vill du plugga heltid på Berghs i höst? Kom på infokväll i vår!
Grafisk design, Reklam, Marknadsföring, PR...
Årets studentbyrå sätter igång!
Studentbyrån är tillsatt och arbetet inför slututställningen har börjat.
Berghs har fått en ny ateljé
Berghs lokaler på Sveavägen är under ständig utveckling, och nu kan vi bocka av ännu ett projekt.
Berghs och Komm lanserar framtidsstipendium
Trots en spretig sammansättning av människor av allt från reklamare till journalister, konstnärer, ekonomer till statsvetare och politiker, så är kommunikationsbranschen homogen.
Berghs Morning Routine - Att öppna upp i Ryssland
I det nya kommunikationslandskapet har gränserna mellan köpta, egna och förtjänade kanaler blivit otydliga.
Läs mer →Från Norge till Berghs
John E Njoki, Liz Hvide MacLeod och Hedda Helgesen läste Interactive Communication på Berghs.
On top of the world in One Show!
The Young Ones Festival is celebrated annually within Creative Week in New York City to inspire and future the next generation of advertising.
Berghs arbetsprover 2014: öka valdeltagandet!
Nu är arbetsproverna äntligen ute och årets tema för de sökande att fundera på och arbeta med blev: öka valdeltagandet!
Christopher Waldekrantz: ”Ibland ska man inte välja första idén som kommer”
När Christopher Waldekrantz i juni 2010 tog examen från Berghs reklamprogram anade han knappast att han bara några år senare skulle återvända till sin skola, den här gången som ämnesansvarig för den utbildning han själv gått.
Ta hjälp av Berghs studenter med arbetsproverna i vår!
Det är ingen hemlighet att processen kring att skapa de där arbetsproverna som tar dig hela vägen in på Berghs ibland är...
Rapport från Arbetsprovsläppet 2014
I lördags var det årets höjdpunkt på Berghs, Arbetsprovsläppet, och över 300 förväntansfulla hade samlats på Sveavägen för att få reda på vad årets prov skulle gå ut på.
Läs mer →Berghsstudenter i skarpt samarbete med nätbutiksjätte
Idag åker fyra Berghselever till Borås för att genomföra sin idé för företaget Nelly.
SKPR, RAC och PL – vad betyder förkortningarna på Berghs?
Det är ingen idé att hymla.
Berghsstudenter hjälper högstadieelever med påverkansprojekt
En torsdag i januari besökte studenter från heltidsutbildningen Grafisk design Lillholmsskolan i Skärholmen för att hjälpa till inför utställningen: Lyssna!