Studenter möter verkligheten på Career Day 2013
För ett år sedan lanserade Berghs ”Career Day” – en lördag i mars då studenter från Berghs diplomutbildningar får chans att träffa byråer från Sverige och världen för att göra ett första intryck inför sin framtid i branschen.
Illustrationsstudenter ställer ut på tema hen
Strutsgruppen föddes ur en distanskurs i Illustration på Berghs under våren 2011.
TGEEK går över gränsen
En bakgrund inom event- och musikbranschen, med entreprenörskap som krydda, ledde Saman Sohrabi till Berghs, där han idag läser Strategisk kommunikation och PR.
Berghsstudenter nominerade i Framtida uppslag
I oktober förra året släpptes briefen för Framtida Uppslag, en årlig tävling för unga kreatörer anordnad av Bonnier Tidskrifter.
Kvällskurs i kommunikation och PR: allt mer arbete handlar om att reagera och agera i realtid
Kommunikatörens roll är under ständig förändring.
Margareta Kroon: "Om vi inte lyckas ta fram inspirerande strategier har vi inte gjort ett bra jobb"
Margareta 'Geta' Kroon började som student på Berghs i början av 90-talet.
Tolga Demir: en källa till extra motivation under studietiden
Våren 2013 kommer innebära en stor dos kultur, vid sidan av skolan, för Tolga Demir, Jacob Leksell och Clara Lindholm.
En lyckad praktik bland varumärken, flaskor och CSR-arbete
Två veckors praktik går fort och ännu går fortare när man har kul.
Berghsstudenter skapar plattform för studenter och byråer att mötas
Sju studenter från Berghs olika diplomutbildningar började skolans tävlingsvecka med ett mål: att förändra relationen mellan studenter och byråer genom att ge byråerna en chans att visa upp sig från en sida som studenterna annars inte får se och därigenom skapa en plattform för möte.
Björn Elmberg: Arbeta fokuserat, strukturerat och holistiskt med digital kommunikation
Hur definierar man framgångsrik digital kommunikation?
Halvleksrapport från praktikveckorna: Lamin Sonko
Under två veckor i februari lämna studenter inom Berghs ettåriga diplomprogram Sveavägen för att sätta sig in i byråerna och marknadsavdelningarnas verklighet.
Emilia Brandt och Elina Carle på praktik i USA
Ett hej kan leda till en miljon saker.
25 000 post-its täckte Nordic Light Hotel
En torsdagskväll i februari var det dags.
Läs mer →Berghsstudenter skildrar framtidens matupplevelse
25-åriga Linus Lindskoog, som läser diplomutbildningen Marknadskommunikation 12/13, har den senaste tiden haft all anledning att fundera över framtidens måltid.
Vinnarna korade i PrimeLab Creative Awards
Berghs och Prime lanserade i december ett initiativ för att uppmuntra innovativ, kanaloberoende kommunikation hos kreativa studenter, PrimeLab Creative Awards.
Läs mer →Tack för din prenumeration!
Snart får du Berghs nyhetsbrev i mailkorgen.
Läs mer →Sverre Sverredal: illustration var precis vad jag sökte!
När Sverre Sverredal förra våren anmälde sig till Berghs distanskurs i Illustration hade han knappt ägnat illustration en tanke.
Berghs utbildar Svenska Spel
Nu står det klart att Berghs School of Communication vunnit upphandlingen om Svenska Spel och därmed blir officiell utbildningspartner då Svenska Spel kompetensutvecklar sin personal inom marknadsföring och kommunikation.
Omid Fard: ”sociala medier är inte boven i dramat”
När kravallerna i London spred förödelse och rädsla bland stadens invånare hade Omid Fard bara en vecka kvar på sitt sommarjobb innan det var dags att återvända till Sverige och Berghs.
Robert Bau – "Design är affärsvärde"
Möt Robert Bau, en man med många järn i elden och en tydlig målsättning - att öka medvetandet varför design management är en avgörande del av affärsnyttan.
Frågor om Interactive Communication? #ASKIC!
Är du nyfiken på hur det är att läsa vid Berghs diplomprogram Interactive Communication – Digital Director / Digital Creative?
Läs mer →Berghsstudenter antar mobil utmaning i Berlin
Nu sätter Berghs och mobilbyrån Monterosa igång kursen Mobile First inom ramen för diplomprogrammet Interactive Communication på Berghs.
Berghs-studenter ställer ut 25 000 idéer på Nordic Light Hotel
Året har knappt börjat och tempot hos Berghs diplomklass Interactive Communications är högre än någonsin.
Branschens framtidsutsikt i blogg på Resumé
Sedan november hittar den som är nyfiken på Berghs ur ett inifrån-perspektiv en guldgruva bland Resumés bloggar.