25 000 post-its täckte Nordic Light Hotel
En torsdagskväll i februari var det dags.
Läs mer →Berghsstudenter skildrar framtidens matupplevelse
25-åriga Linus Lindskoog, som läser diplomutbildningen Marknadskommunikation 12/13, har den senaste tiden haft all anledning att fundera över framtidens måltid.
Vinnarna korade i PrimeLab Creative Awards
Berghs och Prime lanserade i december ett initiativ för att uppmuntra innovativ, kanaloberoende kommunikation hos kreativa studenter, PrimeLab Creative Awards.
Läs mer →Tack för din prenumeration!
Snart får du Berghs nyhetsbrev i mailkorgen.
Läs mer →Sverre Sverredal: illustration var precis vad jag sökte!
När Sverre Sverredal förra våren anmälde sig till Berghs distanskurs i Illustration hade han knappt ägnat illustration en tanke.
Berghs utbildar Svenska Spel
Nu står det klart att Berghs School of Communication vunnit upphandlingen om Svenska Spel och därmed blir officiell utbildningspartner då Svenska Spel kompetensutvecklar sin personal inom marknadsföring och kommunikation.
Omid Fard: ”sociala medier är inte boven i dramat”
När kravallerna i London spred förödelse och rädsla bland stadens invånare hade Omid Fard bara en vecka kvar på sitt sommarjobb innan det var dags att återvända till Sverige och Berghs.
Robert Bau – "Design är affärsvärde"
Möt Robert Bau, en man med många järn i elden och en tydlig målsättning - att öka medvetandet varför design management är en avgörande del av affärsnyttan.
Frågor om Interactive Communication? #ASKIC!
Är du nyfiken på hur det är att läsa vid Berghs diplomprogram Interactive Communication – Digital Director / Digital Creative?
Läs mer →Berghsstudenter antar mobil utmaning i Berlin
Nu sätter Berghs och mobilbyrån Monterosa igång kursen Mobile First inom ramen för diplomprogrammet Interactive Communication på Berghs.
Berghs-studenter ställer ut 25 000 idéer på Nordic Light Hotel
Året har knappt börjat och tempot hos Berghs diplomklass Interactive Communications är högre än någonsin.
Branschens framtidsutsikt i blogg på Resumé
Sedan november hittar den som är nyfiken på Berghs ur ett inifrån-perspektiv en guldgruva bland Resumés bloggar.
Malin Triumf: Alla som älskar text är välkomna!
Malin Triumf är en copywriter som började sin bana på Berghs i början av 2000-talet.
Berghs studenter utvecklar koncept för Vagabond
Berghs diplomklass Grafisk Design 2011/2013 besökte under förra veckan Vagabonds huvudkontor i Varberg.
Målet att söka till Berghs var att få vara hur kreativ som helst
För ett år sedan jobbade Siduri Poli inom media och journalistik men kände att något fattades.
Erik Hagelin och Anders Örtegren: "Vi skulle kunna hålla kurs alla dagar i veckan"
Erik Hagelin och Anders Örtengren gick 2004 heltidsutbildningen Grafisk design på Berghs.
Nu startar 25K!
Så var det dags.
Läs mer →Alison De Mars Von Blixen: "Jag känner helt enkelt att jag har hittat rätt, att det är det här jag vill göra"
Alison De Mars von Blixen hade arbetat som copywriter i tio år och kände att hon ville mer.
Berghs och KTH i samarbete
För första gången startar Berghs ett unikt samarbete med Kungliga Tekniska Högskolan.
Fotograf Maria Langen: Kameran är en vän som jag får nya vänner genom
Maria Langen arbetar som kommunikationsstrateg och skrivande fotograf.
Bye bye bachelor :(
Juletider är inte enbart glada tider för Berghs School of Communication.
Berghs Morning Routing - Event marketing - frukostseminarium
Hur skapar man en upplevelse och när passar ett event bäst?
Läs mer →25 studenter producerar 25 000 idéer under 25 dagar
I dag lanserar Berghs diplomklass Interactive Communication projektet 25K – ett projekt där de under 25 dagar producerar 25.
Läs mer →Nicole van Rooij Ekström: Utan en smart och driven genomförare så lyfter idén inte lika bra
En produktionsledare blir mer och mer viktig i samarbetet med kund.