Berghs och Prime startar reklamtävling för studenter
Berghs och Prime startar kommunikationstävlingen Prime Lab Creative Awards, ett nytt initiativ som vill lyfta fram banbrytande kommunikationslösningar av unga talanger.
Windows 8-rap gjorde succé på SIME
När SIME 2012 gick av stapeln på Cirkus i Stockholm befann sig Berghs ämnesansvariga lärare Pålle Pettersson och Judith Wolst på plats för att spana och låta sig inspireras.
Läs mer →Nu är vi igång - Fotomässan 2012
Drömmer du om en framtid som yrkesverksam fotograf?
Hur gick arbetet med Brand X, grupp 13?
Tio dagar går fort - speciellt när man ska lära känna en ny arbetsgrupp och arbeta med en brief från IKEA och Unicef samtidigt.
Berghs Bilder på Fotomässan!
Helgen den 23 - 25 november är det återigen dags för nordens största mässa inom fotografi: Fotomässan.
Berghs tävlingsvärd i Business Challenge 2012
Den 20 november möter Sveriges näringsliv unga företagare under finalen av Business Challenge 2012.
Berghs Bilder: Mind The Gap
Gasmasker, lyxmiddagar i skogen samt klonade människor.
En Brand X-dag med grupp 24
Grupp 24, som kallar sig Byrå 24, valde att lägga en av de första dagarna under Brand X 2012 på fältet.
Petronella Panerus: ”Ha en vision, var konsekvent och behåll din integritet”
Petronella Panérus är utbildad civilekonom och strategic brand manager, har varit med och startat en mediebyrå, arbetat som internetstrateg på Brindfors och som projektledare på Publicis – och är idag vd på Scholz & Friends Stockholm.
Tema på Berghs examensprojekt 2013: ACT
5 oktober 2012: Varje år väljer Berghs ut ett tema för de kommunikationsuppgifter som studenterna arbetar med under sina examensprojekt.
Brand X grupp 13: Det finns mycket kaxighet i luften redan
Att behålla en lekfull ton i kampanjen, att nå ut med budskapet om IKEA:s arbete med Unicef och att hitta tid att vara personliga i projektgruppen.
IKEA uppdragsgivare under Brand X 2012
Berghs studenter hjälper IKEA att stödja utbildning till barn .
Radio Berghs: hur förbereder man sig inför Brand X?
Brand X innebär en reality check för Berghs studenter, som under två intenisva veckor splittras upp från sina klasser, delas in i mixade grupper med de andra diplomutbildningarna och arbetar med en skarp brief från en riktig kund.
Berghs utbildar alla inom kommunikation
I den internationella reklamtävlingen Cannes Future Lions 2012 tilldelades Berghs studenter två av totalt fem utmärkelser.
Läs mer →Måns Stenberg: Vi vill ta Norrland till världen och världen till Norrland
Under hösten fick studenterna inom Strategisk kommunikation och PR ett iskallt uppdrag: att göra en analys av organisation, omvärld och trender som berör Icebar by Icehotel.
Tidigare student lanserar app för portfoliovisning
Ända sedan iPad släpptes för nästan tre år sedan har Kikki Tham Sterner, Berghsstudent 2010-2012, använt den som portfolio.
En smart förpackning – fylld med välling!
Det blev det vinnande bidraget i årets upplaga av Billeruds designtävling SPICE: 12 som avgjordes i oktober på Berghs.
Årets sista dagkurser - sista chansen
Här hittar du de kurser som Berghs erbjuder på under november och december månad.
Läs mer →Camilla Wallander rapporterar från Maximídia 2012
Första veckan i oktober gjorde Berghs vd Camilla Wallander en blixtvisit i Brasilien för att tala på konferensen Maximídia, som för 22:a gången samlade kommunikatörer från världens alla hörn under ett par dagar för att lyssna, diskutera och blicka framåt.
Berghs Print vinner Svenska designpriset
19 oktober 2012: Igår stod det klart att Berghs Print no 6 vinner Svenska Designpriset 2012 i kategorin Redaktionell print/Kundtidning.
Läs mer →Siemens looks forward to innovative and creative ideas
Last week, Berghs Bachelor students received a task from Siemens.
Examensprojekt blir verklighet
"Life For Real" var i våras ett av de examensprojekt som Berghs studenter visade upp på Berghs slutuställning.
Breakfast seminar with Brian Dunphy: The Daily Show
This morning, Brian Dunphy held a breakfast seminar on Jon Stewart of The Daily Show at Berghs.
Sandra Wigfors: under min tid på Berghs lärde jag mig att se bloggen ur ett pr-perspektiv
När Sandra Wigfors förra året läste Berghs diplomprogram Strategisk Kommunikation och PR visste hon redan vad hon ville göra när hon var färdig: starta eget.