Samarbetsprojekt mellan Berghsklasser: lansera House of Leaf
Förra veckan inleddes ett samarbete mellan tre av Berghs diplomklasser – och en artist.
Kevin Lampe: "The unasked question could become tomorrow’s challenge"
This week, Berghs was visited by Kevin Lampe, an internationally recognized expert in political media and communications strategies, with clients like Bill Clinton and Barack Obama on his résumé.
Berghs på plats - Fotomässan 2011
Tusentals besökare strömmade in när Fotomässan 2011 i morse slog upp portarna i Älvsjö.
Francois Grouiller celebrates the hacking spirit
This morning Francois Grouiller, Global Brand Strategy Director at Goodby, Silverstein & Partners, visited Berghs to host a breakfast seminar on the topic ”Celebrating the hacking spirit”.
Produktionsledaren i kristallkulan
Nätverket Piraya verkar för att inspirera och utveckla produktionsledare genom utbildning, föreläsningar och seminarier.
Berghs räknar ned till Fotomässan i Stockholm!
I helgen kan besökare på Fotomässan i Stockholm besöka Bilder Nordic School of Photographys monter och visa sina bilder i en öppen portfoliovisning.
Brand X presentation day
Brand X is over.
En framtid som fotograf – här börjar resan!
Just nu råder full aktivitet inom Berghs fotoutbildning Bilder Nordic School of Photography.
Jonas Lidman: "Start experimenting quickly and often"
Weekend, schmeekend.
Studenter Brand X-kuppar på Stureplan
Brand X börjar lida mot sitt slut.
Halvleksrapport i Brand X: ”Vi tror på vår idé och kör på den”
När halva tiden passerat under Brand X har temperaturen höjts märkbart i klassrummen på Berghs.
"Vad vore väl en kreativ process om mjölk utan riktiga kossor?"
För att starta upp arbetet på ett riktigt inspirerande sätt valde en av Brand X-grupperna att åka till en bondgård.
Brand X 2011 brief: unleash the potential of MILK!
Today is a big day for Berghs’ students.
Håkan Elofsson: "Fotografi är väldigt personligt, man måste vara beredd att gräva i sig själv"
Snart startar terminen för Bilder Nordic School of Photography på Berghs och nytt för i år är att kursen går att läsa på heltid under en termin i stället för halvtid under två terminer.
Läs mer →Studenter Brand X-bloggar på Dagens Media
I fredags startade Brand X och det innebär att två minst sagt intensiva veckor tog sin början för grupperna, som består av studenter från samtliga discipliner.
Four elements winners of SPICE:11
The winners of Billerud, NINE’s and Berghs' SPICE:11 contest based their entry on the words ‘playful’, ‘different’ and ‘smart’ when developing the winning packaging for Orrefors Kosta Boda.
Studentröster om Brand X
I fredags var det kick off för Brand X, där kunden i år är Arla och briefen löd "unleash the potential of milk".
SPICE 11 – Hållbar förpackningsdesign och gåvokartonger
Kursen heter Hållbar förpackningsdesign.
Praktikplatsen - hur blir den din?
Snart är det dags för diplomstudenterna att bege sig ut på praktik.
Läs mer →Sebastian Forsström & Jakob Reimerson: “Raising the bar of technology is raising the bar of imagination”
Three years ago, Sebastian Forsström and Jakob Reimerson started their studies at the Berghs Bachelor program.
Pierre Jorge Gonzalez: "It’s about the layers that are under and above"
This week, Pierre Jorge Gonzales, one half of the much-acclaimed Berlin based architect duo GonzalesHaase, visited Berghs’ graphic design students.
Projektledning av digitala kampanjer med Linn Tornérhielm
Är du yrkesverksam produktionsledare eller operativ projektledare som vill börja arbeta med digitala kommunikationslösningar?
Berghsklasser på studiebesök hos Billeruds i Grums
I tider när ett varumärkes förpackning har kommit att spela en allt viktigare roll har Berghs, i samarbete med Billerud och Designbyrån Nine, utvecklat kursen ”Hållbar förpackningsdesign – SPICE 11”.
Vårt beteende människor emellan definieras ifrån hur vi umgås digitalt
Världen har förändrats.