Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Simon Brouwers
Hur hamnade du på distanskursen i copywriting?
– Jag läste projektledning på universitetet och ville komplettera med en skrivkurs. Att gå på distans var vad som funkade parallellt med universitets-studierna. Copywriting blev det för att jag alltid velat skriva. Från början ville jag bli journalist, men när jag förstod vad en copywriter gör, kändes copyskrivandet mer konkret och lättfattligt. Det var när jag jobbade som foto-assistent under en period som jag kom i kontakt med reklam-branschen, och alla de copywriters och art directors jag träffade och som de hade gått bra för, hade gått på Berghs!
På vad sätt har du haft användning av kursen?
– Tack vare kursen fick jag en massa frilans-uppdrag som copywriter. Utan den arbetslivserfarenheten hade jag inte fått det jobb jag har idag.
Vilka är fördelarna med Berghs?
– På Berghs är det mer göra än läsa. Inom reklam-branschen handlar det framför allt om kreativitet och att tjäna pengar och då går det inte att leva i teorin. Då måste man ha verklighetsanknytning.
Vad tror du om framtidens kommunikation?
– Generellt sett tror jag att framtidens kommunikation kommer att vara mer individanpassad, gå snabbare och vara snabbare. Med teknikutvecklingen kommer det att bli allt lättare att nå rätt personer, snabbare, i rätt forum och till ett lägre pris.
Kan du tänka dig att gå fler kurser på Berghs?
– Absolut! Jag brukar gå på Berghs frukostseminarier och en kurs jag kan tänka mig att gå framöver är Copywriting in English. Så att jag kan söka jobb utomlands.