Adam Horne
Inlägg av Adam Horne
Startup köper heltidsstudenternas identitetsarbete
Heltidsstudenterna Moa Lander, Mathilda Boalawong och Lina Hägg som går Communication Design gjorde ett identitetsarbete för startupen Indivd under kursen Strategisk Design i höstas.
Berghs var med och tog fram ny varumärkesfilm för Unga innovatörer
Samhället förändras snabbt och på morgondagens arbetsmarknad kommer nya krav att ställas och därför är det viktigt att lära sig lösa problem, vara kreativ och att kunna samarbeta.
Berghs Upgrade: Från research och Storyboard till färdig film
Katarina Nitsch går utbildningen Berghs Upgrade: Video Motion Production.
Studenternas lösningar för en mer välmående dagligvaruhandel
Heltidsstudenterna utmanades i årets samlästa kurs Explore Sustainability att utforska hur en av Sveriges största dagligvaruhandel kan bidra till ökat välmående i samhället utan att tappa lönsamhet.
Linda landade jobb på examineringsdagen
Linda gick heltidsprogrammet Strategisk kommunikation på Berghs och examinerades i våras.
Berghs mest efterfrågade lösningar i december
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar.
PR-studenter tar fram fiktiva lösningar för Vaccinova
Få saker är lika aktuella idag som vaccin.
Growth Marketing programmet ledde till jobb som Performance Manager
Jennifer Bonér gick heltidsprogrammet Growth Marketing och examinerades våren 2020.
Heltidsprogrammet ledde Minea till grafisk design
Minea drömde som ung om att få plugga design på Berghs.
Kreatörsduon landar jobb i musikbranschen efter examen
Anna och Johanna är tidigare klasskamrater från Art Director/Copywriter-programmet på Berghs.
Företagsbehoven som trendade för november
I vår bransch möter vi ständigt företag med olika behov och utmaningar.
Fokus på “välmående” för heltidsstudenterna i kursen Explore Sustainability
Hur kan varumärken bidra till ökat välmående i samhället, skapa värde för kunden och samtidigt driva affären genom kommunikation?